مدیر کل دامپزشکی خوزستان خبر داد:

استقرار اکیپ های دامپزشکی استان های معین در خوزستان/سم پاشی ۲۲ هزار راس دام سیل زدگان

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۴:۵۲:۳۷
کد خبر: ۸۳۷۶۲۰
استقرار اکیپ های دامپزشکی استان های معین در خوزستان/سم پاشی ۲۲ هزار راس دام سیل زدگان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: اکیپ های دامپزشکی استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، تهران،مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان به منظور امداد رسانی به دامداران سیل زده در استان مستقر شدند.

مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: استقرار اکیپ های دامپزشکی سایر استان ها در قالب همکاری های بین استانی و به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر به دامداران و روستاییان آسیب دیده از سیل اخیر و به درخواست اداره کل دامپزشکی استان خوزستان صورت گرفت.

او گفت: جلوگیری از شیوع و بروز بیماری های قابل انتقال از دام به انسان که در نهایت منجر به خطر افتادن سلامت می شود را از دیگر ماموریت های اکیپ های اعزامی بیان کرد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان افزود: از آغاز بحران سیل تا کنون ۳۰ اکیپ در استان خوزستان به امر درمان، واکسیناسیون، سمپاشی، پایش و مراقبت برای ممانعت از شیوع و اپیدمی بیماری‌های دامی و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و دام می پردازند.

کنار کوهی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵ اکیپ شامل  اکیپ های داخل استانی و اعزامی از سایر استان ها  به صورت شبانه روزی و با بکارگیری تمام توان و امکانات در زمینه کنترل و پیشگیری، درمان در حوزه دامی، آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و همکاری در تامین بهداشت عمومی جامعه  در شهرستان های سیل زده و در معرض سیل از جمله هویزه، باوی، شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، دزفول، شوش، شادگان، آبادان، خرمشهر، کارون فعالیت می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت استان های معین و استان های داوطلب برای امداد رسانی به دامداران خوزستان گفت: تاکنون 16 هزار و 200 راس دام و 20 هزار قطعه طیور درمان شده ند و 22 هزار راس دام نیز برای جلوگیری از بیماری های انگلی سمپاشی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز