نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

دولت در موضوع سیلاب و سیل زدگان به سمن ها اعتماد کرد/خدمات دهی سمن ها در دورترین مناطق سیل زده خوزستان/تشکیل شورای هماهنگی بحران سازمان های مردم نهاد خوزستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۷:۳۷:۱۸
کد خبر: ۸۳۷۶۸۹
دولت در موضوع سیلاب و سیل زدگان به سمن ها اعتماد کرد/خدمات دهی سمن ها در دورترین مناطق سیل زده خوزستان/تشکیل شورای هماهنگی بحران سازمان های مردم نهاد خوزستان
نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان گفت: در بحران سیلاب، دولت به سمن ها اعتماد کرد و توانستیم با همکاری فی مابین، به افرد سیل زده خدمات رسانی کنیم.

سیروس داوودی نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد از  ابتدای بحران در پنجم فروردین ماه، شروع به فعالیت در مناطق سیل زده خوزستان کردند و در این راستا از همان روزهای اولیه، شورای هماهنگی بحران سازمان های مردم نهاد تشکیل شد.

او گفت: در ابتدا هدف، فعالیت در فضای مجازی و جلوگیری از انتشار شایعات بود و در این راه توفیقاتی کسب کردیم.

 نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان با اشاره به اعتماد مردم به سازمان های مردم نهاد افزود: سعی شد کمک های مردمی که در اختیار ما قرار می گیرد، با همکاری هلال احمر در کمپ‌ها توزیع شود.

داوودی ادامه داد: با توجه به گسترش بحران و حضور افراد سیل زده در خارج از کمپ‌ها، با بررسی های صورت گرفته، تمرکز خود را بر کمک رسانی به افرادی که خارج از کمپ حضور داشتند، قرار دادیم.

او با اشاره به اقلامی که سمن ها در اختیار مردم قرار دادند، اضافه کرد: اقلامی مانند گونی، بیل، لوازم بهداشتی، آب و نان در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.

نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در روزهای اولیه بحران، روزانه بیش از پنج هزار غذا در بین سیل‌زدگان توزیع می‌کرد.

داوودی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌ نهاد گام به گام در کنار مردم بودند، تصریح کرد: اگر مردم پای کار نمی آمدند، قطعا بحران خوزستان از این وخیم تر  بود، اما همدلی و همکاری ها تا جایی بود که حتی مردم سیل بندهای انسانی تشکیل داده و از ورود سیلاب به مناطق مسکونی جلوگیری کردند.

او بیان کرد: گار گروه های مختلف سازمان های مردم نهاد در کمپ‌ها و مناطق سیل زده بسیار فعال بود و حتی افراد در دورترین نقاط هم به بررسی اوضاع و ارایه گزارش می پرداختند.

نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان ادامه داد:  بیش از ۱۰۰ هزار گونی و ۱۰۰ هزار لیتر آب توسط سازمان ها مردم حال بحث بین سیل زدگان توزیع شد.

داوودی با اشاره به تشکیل تیم های مختلف گفت: تیم های نجات غریق، مددکاری، گشت ساحلی و روانشناسی تشکیل داده شد و در مناطق سیل زده به صورت شبانه روزی به فعالیت پرداختند.

نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان با بیان اینکه سمن ها زیر نظر دولت نیستند، افزود: در این بحران دولت به سمن ها اعتماد کرد و توانستیم با همکاری هم به افرد سیل زده خدمت رسانی کنیم.

داوودی با اشاره به حضور چندین سمن از کل کشور در خوزستان افزود: سمن‌های استان‌های معین خوزستان هرکدام دو  مجموعه به خوزستان اعزام کردند؛ در همین خصوص تیم کوهنوردی از تهران و تیم صحرانوردی از استان البرز به خوزستان اعزام شد و توانستند خدمات شایانی به مردم مناطق سیل زده ارایه دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز