رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان کرد:

رد پای دلالان در خرید کلزای استان/ خسارت سیلاب به ۹۷۰۰ هکتار مزارع کلزا خوزستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۵:۳۹
کد خبر: ۸۳۸۵۷۵
رد پای دلالان در خرید کلزای استان/ خسارت سیلاب به ۹۷۰۰ هکتار مزارع کلزا خوزستان
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: از کشاورزان درخواست می‌کنیم همه محصول برداشتی خود را تحویل مراکز دولتی بدهند، چرا که برخی عوامل سودجو قصد دارند کلزای استان را خریده و به مراکز دیگری انتقال دهند.

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز، اظهار کرد: بیش از ۹۷۰۰ هکتار از مزارع دانه روغنی کلزا بر اثر آب‌گرفتگی ناشی از سیل، طوفان و تگرگ دچار خسارت شده‌اند.

او با اشاره آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان، گفت: از کشاورزان درخواست می‌کنیم همه محصول برداشتی خود را تحویل مراکز دولتی بدهند، چراکه برخی عوامل سودجو قصد دارند کلزای استان را خریده و به مراکز دیگری انتقال دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: پرداخت به‌موقع پول به کشاورزان و حمل به‌موقع دانه روغنی کلزا از نکات قابل توجه در برداشت سال زراعی جاری است که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه که برداشت افزون‌تری داشتیم و هیچ مبلغی پرداخت نکرده بودیم، شایان توجه است.

چنگلوایی بیان کرد: خرید امسال معادل ۴۵ هزار تن است که نسبت به سال گذشته با ۴۵ درصد  افزایش خرید، مواجه خواهیم بود.

او با اشاره به قیمت مصوب خرید دانه روغنی کلزا در سال جاری، یادآور شد: قیمت دانه روغنی کلزا  نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی به سه هزار و ۴۴۰ تومان به ازای هر کیلو رسیده که نشان‌ دهنده حمایت دولت از این محصول است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در میان محصولات زراعی از سال ۹۲ تاکنون بیشترین افزایش قیمت را در محصولات کلزا داشته‌ایم.

چنگلوایی در پایان گفت: عمده تولیدکنندگان کلزا در استان خوزستان، شهرستان‌های شوش، بهبهان، رامهرمز، دزفول، اندیمشک و ایذه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز