مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد:

سیلاب به ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان آسیب زد/کمیته تخصصی تصمیم گیری برای جابه‌جایی روستاهای مستقر در حد بستر و حریم رودخانه تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۴:۴۲:۳۳
کد خبر: ۸۳۹۴۸۱
سیلاب به ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان آسیب زد/کمیته تخصصی تصمیم گیری برای جابه‌جایی روستاهای مستقر در حد بستر و حریم رودخانه تشکیل شد
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی دچار آسیب شده اند.

مسعود انصاریان مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: تا زمانی که آب فروکش نکند، نمی توان میزان دقیقی از خسارت ها را برآورد کرد.

او گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که تعداد 10 هزار واحد مسکونی روستایی دچار آسیب شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان افزود: روستاهایی که در بستر رودخانه های استان قرار دارند، باید جا به جا شوند و این موضوع در میان مناطق روستایی استان یک اولویت است.

انصاریان با اشاره به تشکیل  کمیته تخصصی تصمیم گیری برای جابه‌جایی روستاهای مستقر در حد بستر و حریم رودخانه، توضیح داد: برای نحوه جا به جایی چنین روستاهایی یک کمیته تخصصی متشکل از سازمان آب و برق استان، معاونت عمرانی استانداری و دیگر دستگاه های مرتبط ایجاد شده است.

او ادامه داد: تعداد روستاهایی که در بستر رودخانه های استان قرار دارند زیاد نیستند، اما روستاهایی که در حریم کمی و کیفی ایجاد شده اند، بسیارند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان یادآور شد: این کمیته همچنین درباره روستاهایی که در حریم رودخانه ها قرار دارند نیز تصمیم گیری می کند و در صورتی که نیاز باشد، برخی از روستاها آن جابه جا خواهند شد.

انصاریان گفت: با تصمیم این کمیته موضوع جاب ه جایی روستاها برای تصویب در شورای برنامه ریزی طرح می شود.

او یادآور شد: عملیات بازسازی در این مناطق نیاز به تصمیم گیری های لازم دارد تا بعد از تامین منابع مالی جا به جایی روستاها انجام شود.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: بدون تصمیم نهایی شورای برنامه ریزی و کمیته جا به جایی نمی توان نام روستای مشخصی را اعلام کرد.

انصاریان با اشاره علت وجود  روستاهای زیادی در حریم کمی و کیفی رودخانه ها، توضیح داد: علت اصلی، وجود رودخانه های متعدد و جلگه ای بودن استان است.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان در پایان گفت: با این وجود عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در خارج از حریم با کاهش سطح آب فورا آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما