رییس اداره تعاون روستایی رامشیر بیان کرد:

خرید بیش از ۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان رامشیری

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۳:۰۶:۲۲
کد خبر: ۸۴۰۸۱۶
خرید بیش از ۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان رامشیری
رییس اداره تعاون روستایی رامشیر از خرید 55 هزار تن گندم و 10 تن کلزا از کشاورزان این شهرستان در 19 روز کاری خبر داد.

ایمان هرمزی رییس اداره تعاون روستایی رامشیر در گفت و گو با خبرنگار برنا از اهواز اظهار کرد: کار خرید گندم و کلزا از 22 فروردین ماه آغاز و تا نهم اردیبهشت ماه 55 هزار تن گندم و 10 تن کلزا خریداری کرده ایم.

او گفت: در حال حاضر دو مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزا مشغول خرید این دو محصول پراهمیت از کشاورزان منطقه می باشند و توانسته ایم در این مدت بیش از 12 هزار تن گندم را بارگیری و به مقاصد تعریف شده ارسال کنیم.

رییس اداره تعاون روستایی رامشیر با اشاره به اینکه خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است افزود: در سال گذشته و تا پایان خرید تنها 35 هزار تن گندم توسط مراکز خرید، خریداری شده بود، این در حالی است که امسال این رقم تا نهم اردیبهشت ماه به 55 هزار تن رسیده و می تواند در صورت حمل به موقع گندم موجود در مراکز خرید به 65 هزار تن تا پایان خرید برسد.

هرمزی در پایان تصریح کرد: یکی از خواسته های ما سرعت بخشیدن به موضوع صادرات گندم و ارسال آن به سیلوها و کارخانجات تولید آرد درون و برون استان است و امیدواریم اداره غله و بازرگانی با در اختیار قرار دادن کدهای مورد نظر اجازه حمل گندم از مراکز خرید را به ما بدهد.

لازم به ذکر است که شهرستان رامشیر یکی از شهرهای استان خوزستان ایران است که درسال ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد. این شهرستان از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری بندر ماهشهر است.

شغل بیشتر مردم رامشیر کشاورزی است و رودخانه جراحی از کنار این شهرستان می‌گذرد. محصولات کشاورزی شهرستان رامشیر عبارت‌اند از جو، گندم، صیفی‌جات است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما