رییس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد:

معلمین موتور محرک هر جامعه هستند/ آموزش و پرورش باید اولویت کشور شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۱۵:۵۴:۵۲
کد خبر: ۸۴۱۲۶۸
معلمین موتور محرک هر جامعه هستند/ آموزش و پرورش باید اولویت کشور شود
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش پایه، ستون و تکی گاه نظام است و باید مورد توجه قرار گرفته و در اولویت کشور باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، آیین تجلیل از معلمین اندیمشک با حضور فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین در سالن حجاب این شهرستان برگزار شد.

حسنوند در این آیین ضمن تبریک روز معلم به جامعه علم و ادب اظهار کرد: برگزاری مراسم این چنینی برای تکریم، تقدیر و تشویق معلمین در مقابل کوهی از عظمت و تلاش و بزرگی آنان است.

 او با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در خصوص معلمین بیان کرد: آنچه سرمایه علمی و معنوی و آنچه نامش علم و فناوری است در دستان معلمین به جامعه ایران و از سوی ایرانیان به جهان عرضه شده است.

 رییس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: معلمین بدانند بخش‌های مختلف، اعم از حوزه تدوین و حوزه اجرایی نگاهی ویژه به زحمات، مشقات و مرارت معلم و جامعه فرهنگی داشته و آماده شنیدن دغدغه های جامعه فرهنگی کشور هستند.

حسنوند با اشاره به توان معلمین در جامعه تصریح کرد: همه این امور در دستان دیگران نیست، آنچه موتور محرک جامعه است، شما معلمین هستید که توانایی تغییر، حرکت و هدایت جامعه را دارند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع معیشت فرهنگیان باید در اولویت باشد اما نباید به تنهایی آموزش و پرورش را از نظر معیشت دید، بیان کرد: در نظام و در میان مسوولین، اهالی رسانه و مردم، آموزش و پرورش باید اولویت داشته باشد چرا که هنگامی که آموزش و پرورش اولویت کشور شد دیگر بحث معیشت مطرح نیست و قانونگذار و دستگاه اجرایی گسیل شده و دغدغه های جامعه فرهنگی رفع خواهد شد.

 رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اهمیت آموزش و پرورش در کشور ادامه داد: پایه، ستون و آن چیزی که نظام می‌تواند با آن تکیه کند و در مقابل دنیا ایستادگی کند آموزش و پرورش است.

 حسنوند با اشاره به سخنان رهبری در خصوص جایگاه معلمین در جامعه تصریح کرد: شان، منزلت، کرامت و جایگاه معلم در جامعه اهمیت داشته و همه وظیفه داریم این جایگاه را حفظ کرده و مورد تقدیر قرار دهیم.

او گفت: اگر جایگاه معلمین خوب به جامعه معرفی شود قطعا مورد توجه بیشتر قرار خواهد گرفت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اقدامات این کمیسیون در خصوص آموزش و پرورش اظهار کرد: تا کنون هر چه در توان بوده، در بحث بودجه و رایگان کردن آب و برق و گاز و اقداماتی نظیر این در حوزه آموزش و پرورش انجام دادیم.

حسنوند با بیان اینکه معلمین باید بیش از انتخاب نمایندگان مجلس شروط خود را با آنان مطرح کنند، افزود: به نمایندگان خود گوشزد کنید که در چنبره دعواهای سیاسی معلم فراموش نشود، در مباحث حاشیه‌ای آموزش و پرورش از اولویت نیفتد و در چنبره نگاه‌های سیاسی و قومی آموزش و پرورش مغفول نماند.

 او با اشاره به درخواست های برخی از افراد برای به خیابان کشیدن معلمین، گفت: بیان مشکلات معلمین حق آنان بوده اما قطعا این دست از پیام ها و اینگونه اعتراضات از قلب و روح معلمین ما نیست.

 نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: انقلاب ما میراث گرانقدر معلم این است، که چه در دوران ستم شاهی و چه در دوران انقلاب و دفاع مقدس همواره در تمامی صحنه ها حضور داشته و حماسه ها ساختند و با داشتن دغدغه ها فرارون  هیچگاه کشور نظام انقلاب و رهبر خود را تنها نگذاشته اند.

حسنوند در پایان شرایط کشور را حساس دانست و افزود: کشور با تحریم‌ها و فشارهای سختی روبه‌رو شده اما تا زمانی که معلم های ایثارگر و از خود گذشته هستند، قطعا می‌توان از این پیچ تاریخی سربلند و  پیروز خارج شد و به سلامت عبور کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز