مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

سیلاب ۸۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت های جاده ای استان خسارت زد / بازگشایی ۸ محور استان در حال انجام است

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۶:۰۳:۰۷
کد خبر: ۸۴۲۳۸۳
سیلاب ۸۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت های جاده ای استان خسارت زد / بازگشایی ۸ محور استان در حال انجام است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سیل ۸۵۰ میلیارد تومانی به زیرساخت های جاده ای استان خسارت وارد کرد.

غلامعباس بهرامی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: اطلاعات مربوط به این خسارت‌ها به وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری خوزستان ارسال شد که پس از جمع بندی این اطلاعات، اعتبار مورد نیاز جبران خسارت‌ها تامین و ابلاغ می‌شود.

او گفت: در آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته با توجه به رفع آبگرفتگی در بیشتر جاده‌های خوزستان، برآورد خسارت سیل به زیرساخت‌های جاده‌ای استان به ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به نحوه تامین اعتبار خسارات سیلاب به زیرساخت های جاده ای استان، افزود: بخشی از اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی و بخشی از سوی اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

بهرامی نیا بیان کرد: برنامه ریزی و اولویت بندی چگونگی جبران خسارت‌ها انجام شده و بعد از تامین اعتبار و ابلاغ آن، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

او تصریح کرد: متولیان امر تاکید دارند که کار تامین و ابلاغ اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه در جریان سیل بیش از 35 محور در استان مسدود شدند که شامل 270 مسیر روستایی و شهری می شود، گفت: در حال حاضر هشت محور استان مسدود است و در حال حاضر اولویت فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی محورهای مسدود شده است.

بهرامی نیا درباره محورهای مواصلاتی مسدود شده استان، توضیح داد: در حال حاضر حدود 6 محور روستایی همچنان بسته هستند و با توجه به آبگرفتگی جاده ها، امکان بازگشایی این محورها وجود ندارد اما مسیرهای جایگزین برای تردد این مسیرها مشخص شده است.

او با اشاره به مسدود بودن محور شریانی بستان به چذابه گفت: با توجه عدم امکان تردد کامیون ها به دلیل آبگرفتگی محور و اهمیت صادرات ، مسیر"ام الدبس" مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و در حال نهایی شدن از سوی دستگاه های ذی ربط است و پس از تایید مسیر، اعلام خواهد شد تا دسترسی به پایانه برقرار شود.

بهرامی نیا اضافه کرد: مسیر غیرشریانی عبدالخان به بستان نیز هنوز به دلیل آبگرفتگی، بازگشایی نشده است و در حال پیگیری برای بازگشایی این مسیر نیز هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی خوزستان افزود: سایر محورهای استان از جمله محور اهواز به آبادان و سه راهی دارخوین به شادگان بازگشایی شده و تردد در این محورها در حال انجام است.

بهرامی نیا در پایان با بیان اینکه اولویت با جبران خسارت در جاده های شریانی استان است، گفت: جاده های روستایی دچار آسیب زیادی شدند که باید حتما در اصلاح و ترمیم این مسیرها پیگیری بیشتری انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز