مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور خبر داد:

خرید گندم در خوزستان از مرز ۹۵۰ هزار تن گذشت

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۲:۵۹:۴۳
کد خبر: ۸۴۴۶۳۰
خرید گندم در خوزستان از مرز ۹۵۰ هزار تن گذشت
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: تاکنون ۹۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

خدارحم امیری زاده امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون 91 مرکز فعال در حال خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند که با شروع برداشت در سایر شهر های استان، مراکز دیگری اقدام به فعالیت و انجام خدمات خرید به کشاورزان گندمکار خواهند کرد.

او با اشاره به افزایش خرید 950 هزار تنی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در خوزستان، گفت: سالی خوب برای ذخیره سازی این کالا و حفظ سرمایه ملی،  در کشور در پیش است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره  میزان خرید در سال جاری، افزود: هنوز برداشت گندم در مناطق جنوبی و مرکزی استان به پایان نرسیده است که با احتساب سقف یک میلیون تنی در این مناطق و آغاز برداشت و خرید گندم از کشاورزان  نیمه شمالی استان انتظار ما از خرید گندم در سال جاری بیش از 1میلیون و 300 هزار تن خواهد بود.

امیری زاده گندم استان را  از لحاظ کیفیت و کمیت در حد مطلوب دانست و بیان کرد: در سال زراعی گذشته با توجه به شرایط اقلیمی و افزایش باران های فصلی باعث شد تا روند رشد و تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در حد مطلوبی قرار گیرد.

او اضافه کرد: اکنون در زمان برداشت محصول شاهد افزایش سطح تولید و بالا بودن کیفیت گندم هستیم به صورتی که میزان برداشت در برخی از مزارع دیم  به پنج تن در هکتار افزایش یافته است.

امیری زاده در پایان تصریح کرد: خرید گندم بدون هیچگونه محدودیتی متناسب با فراوانی میزان عرضه در سطح استان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز