مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی بیان کرد:

روزانه ۵۰۰ تن شکر سفید تولید می کنیم/عرضه و فروش شکر با نظارت سازمان صمت صورت می گیرد/سیلاب فروردین مانع عرضه شکر شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۴:۵۵:۱۱
کد خبر: ۸۴۴۶۹۴
روزانه ۵۰۰ تن شکر سفید تولید می کنیم/عرضه و فروش شکر با نظارت سازمان صمت صورت می گیرد/سیلاب فروردین مانع عرضه شکر شد
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت همه واحدهای تولیدی از جمله کشت و صنعت های نیشکری موظف هستند که هر ماه تولیدات و عرضه خود را در سامانه ثبت و اطلاع رسانی نمایند.

تورج بهادری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: بر اساس الزام به ثبت و بروزرسانی سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت در هر ماه، آمار تولید، عرضه و موجودی انبار واحدهای صنعتی نظارت و رصد می شود و شرکت های کشت و صنعت نیشکر از جمله کشت و صنعت حکیم فارابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

او گفت: هر ماه آمار تولید و عرضه شکر به بازار و همچنین موجودی انبارها در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت می شود و نمی توان خارج از آن اقدامی انجام داد. بنابراین عرضه و فروش صرفا در چارچوب های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد و احتکار شکر در انبارها غیر ممکن است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با اشاره به بازدید معاون وزیر صمت از انبارهای این شرکت، افزود: پس از بازدید تابش معاون وزیر صمت خبرهایی مبنی بر احتکار شکر در انبارهای کشت و صنعت حکیم فارابی منتشر شد که این خبرها غیر واقعی و کذب است.

بهادری بیان کرد: به دلیل شرایط بحرانی خوزستان در فروردین ماه امسال، سیلاب به پنج کشت و صنعت از جمله کشت و صنعت حکیم فارابی وارد شد و خسارت های فراوانی را بر جای گذاشت.

او ادامه داد: مزارع نیشکر به زیر آب رفت و در دو کشت و صنعت نیشکر دهخدا و سلمان فارسی علاوه بر مزارع، آب به کارخانه ها نیز نفوذ کرد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی توضیح داد: در کشت و صنعت حکیم فارابی بخشی از مزارع و جاده های دسترسی به زیر آب رفت و تمهیداتی از جمله ایجاد سیل بند در اطراف انبارهای شکر، ایزوگام کردن ورودی انبارها انجام شد و به همین دلیل عملا در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت امکان ورود کامیون ها و بارگیری شکر مقدور نبود.

بهادری با بیان اینکه با فروکش کردن سیلاب بالا فاصله تولید و عرضه شکر آغاز شد، تصریح کرد: تقریبا دو روز پیش از بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیلاب فروکش کرد و شرایط در کشت و صنعت فارابی به حالت عادی درآمد و جاده های دسترسی بازگشایی شد و سیل بندها از اطراف انبارهای شکر جمع آوری و بارگیری شکر و عرضه آن به بازار تحت نظارت سازمان صمت شروع شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در پایان افزود: به دلیل شرایط سیلابی و ورود آب به کشت و صنعت، امکان تولید و عرضه شکر مقدور نبود و بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب، تولید و عرضه شکر آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز