رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد:

سیلاب ۷۰۰ هزار تن گندم کاشته شده خوزستان را نابود کرد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۴:۲۴:۳۶
کد خبر: ۸۴۵۱۵۸
سیلاب ۷۰۰ هزار تن گندم کاشته شده خوزستان را نابود کرد
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به زیر آب رفتن بسیاری از اراضی کشاورزی، حدود 700 هزار تن از گندم کاشته شده در زمین‌های تحت کشت خوزستان کاملا از بین رفت.

به گزارش خبرنگار برنا کیخسرو چنگلوایی شامگاه یک‌شنبه در نشستی با حضور کارشناسان فائو اظهار کرد: تا امروز حدود 974 هزار تن گندم برداشت شده مزارع خوزستان، از کشاورزان خریداری شده که این اتفاق با روندی رو به افزایش ادامه خواهد دارد.

او گفت: با توجه وقوع سیلاب در استان و زیر آب رفتن بسیاری از اراضی کشاورزی، حدود 700 هزار تن از گندم کاشته شده در زمین‌های تحت کشت استان کاملا از بین رفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با  اشاره به خسارات زیادی که سیل به مزارع استان وارد کرد، افزود: با وجود مشکلاتی که در استان با آنها روبرو بودیم، خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم استان خوزستان امسال نیز چون سال های گذشته بتواند جایگاه اول در کشور در خصوص خرید گندم را حفظ کند.

چنگلوایی بیان کرد: خوزستان انبار غله کشور است و همچنین حدود 72 درصد از نهاده‌های وارداتی کشور نیز از این استان وارد کشور می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی خوزستان در پایان با اشاره به تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی که جزو وظایف این سازمان است، افزود: نقش خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور از جمله گندم، کلزا، خرما و ذرت  نقش استراتژیک، کلیدی و بسیار مهم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز