رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک بیان کرد:

تحریم ها هیچ خللی در عزم و اراده ما به وجود نخواهد آورد/اشتغال یک هزار نفر با تکمیل فاز های چهارگانه پتروشیمی کیمیا

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۰:۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۴۵۹۱۵
تحریم ها هیچ خللی در عزم و اراده ما به وجود نخواهد آورد/اشتغال یک هزار نفر با تکمیل فاز های چهارگانه پتروشیمی کیمیا
رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک با بیان اینکه تحریم ها هیچ خللی در عزم و اراده ما در راه پیشرفت کشور ایجاد نمی کند، گفت: پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک با ۵۲۰ میلیون دلار اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، یوسف داوودی شامگاه شب گذشته در نشست خبری که در محل پتروشیمی کیمیا اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اندیمشک با دارا بودن ذخایر نفت و گاز  و بهرمندی از موقعیت جغرافیایی مناسب قطعا ظرفیت تبدیل شدن به قطب پتروشیمی منطقه را دارد.

او با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در اندیمشک، گفت: این شهرستان با بهرمندی از منابع آبی مناسب، نیروی کار جوان و تحصیل کرده و راه های ارتباطی مناسب در منطقه، در راستای ایجاد پارک انرژی می باشد.

رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک، با بیان اینکه عملیات اجرایی، پتروشیمی کیمیا اندیمشک، از سوم اسفند ماه ۹۷ آغاز شده، افزود: این پروژه در چهار فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون دلار در حال اجرا است.

داوودی ادامه داد: این شرکت با بهربرداری از فاز نخست، توان تولید ۲۰۰ هزار تن MEG و ۲۵ هزار تن مخلوط EG را دارا خواهد بود.

او با اشاره به تلاش ها در کشور برای تولید و جلوگیری از خام فروشی بیان کرد: اجرای پروژه های اینچنینی از خروج سرمایه از کشور جلوگیری کرده و موجب ارز آوری خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ارز آوری پروژه ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

داوودی با بیان ایجاد اشتغال قابل توجه توسط این پروژه در اندیمشک، تصریح کرد: تعداد پرسنل دوران ساخت به بیش از ۳ هزار نفر خواهد رسید و پس از بهره برداری از فاز نخست شاهد اشتغال ۴۰۰ نفر در پتروشیمی کیمیای اندیمشک خواهیم بود.

او گفت: با تکمیل چهار فاز پیش بینی شده ظرفیت تولید تا یک میلیون تن در سال افزایش می یابد و این میزان تولید نیازمند بیش از یک هزار نیروی کار است.

رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک، با اشاره به فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور بیان کرد: تحریم ها دست و پای ما را بسته است، اما نتوانسته جلوی حرکت ما را بگیرد.

داوودی در همین زمینه، ادامه داد: استکبار جهانی به رهبری امریکا تمامی قوانین بین المللی را نقض کرده و در حال اجرای قانون جنگل است، اما دشمن بداند که تحریم و فشار هیچ خللی در عزم و اراده ما در راه پیشرفت کشور وارد نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز