مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور خبر داد:

خرید کلزا در خوزستان از مرز ۴۰ هزار تن گذشت

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۳:۴۳
کد خبر: ۸۴۵۹۳۲
خرید کلزا در خوزستان از مرز ۴۰ هزار تن گذشت
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: میزان خرید دانه روغنی کلزا در استان از مرز 40 هزار تن گذشت.

خدا رحم امیری زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: با شروع برداشت کلزا در مزارع  شهرستان های شمالی استان، امکان  افزایش خرید وجود دارد.

او با اشاره به ضرورت سرعت بارگیری و انتقال این محصول، گفت: با توجه به سرعت فساد پذیری دانه روغنی کلزا،  امکان نگهداری طولانی آن در مراکز خرید وجود ندارد و باید مراکز تعیین شده برای خرید تضمینی از کشاورزان، هر چه سریع تر نسبت به ارسال کلزای خریداری شده به شرکت های تولیدی روغن اقدام کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور تصریح کرد: همه مقصدها طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مشخص و در سامانه سیفا ثبت خواهد شد.

امیری زاده با اشاره به میزان کلزای تولید شده در خوزستان، بیان کرد: سال گذشته مجموع خرید تضمینی دانه روغنی کلزا  32 هزار تن بوده که با توجه به روند کاشت و علاقمندی کشاورزان، میزان برداشت این گیاه در استان قابل ملاحظه است ولی نیازمند تدوین برنامه های مناسب برای افزایش سطح زیر کشت این گیاه در خوزستان و سایر استان ها در کشور هستیم تا در آینده ای نه چندان دور نیاز کشور به واردات روغن  کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور در پایان افزود: با اینکه کاشت دانه روغنی در کشور قدمت بالایی ندارد ولی با توجه به اهمیت و لزوم کاشت این محصول، هر ساله با رشد خوبی در افزایش سطح زیر کشت و میزان برداشت روبرو هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز