جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد:

ضرورت تسریع در ثبت خسارات سیل زدگان/ساماندهی اراضی کشاورزی ادامه دارد/تکلیف روستاهای در حریم رودخانه های خوزستان مشخص می شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۴:۰۲:۲۵
کد خبر: ۸۴۶۹۲۴
ضرورت تسریع در ثبت خسارات سیل زدگان/ساماندهی اراضی کشاورزی ادامه دارد/تکلیف روستاهای در حریم رودخانه های خوزستان مشخص می شود
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: در خصوص روستاهای واقع در حریم و بستر رودخانه ها مباحثی مطرح شد که این مساله همچنان ادامه دارد و بنا شد سازمان آب و برق خوزستان تا یکشنبه هفته آینده وضعیت مشخص شده را تحویل کمیته بازسازی بدهد.

 به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده صبح امروز در سومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان در استانداری خوزستان با اشاره به ثبت خسارات کشاورزی در سامانه سجاد(سامانه امداد و بازسازی دولت) اظهار کرد: تا کنون تعداد 379 مورد در این سامانه ثبت شده است که باید سرعت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

او با بیان اینکه خسارات باید به طور جامع برای همه مناطق سیل زده در نظر گرفته شوند گفت: پرداخت خسارات باید به طور جامع دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: در خصوص روستاهای واقع در حریم  و بستر رودخانه ها مباحثی مطرح شد که این مساله همچنان ادامه دارد و بنا شد سازمان آب و برق خوزستان تا یکشنبه هفته آینده وضعیت مشخص شده را تحویل کمیته بازسازی بدهد.

حاجی زاده اضافه کرد: سیل در بخش های شمال و شمال شرق خوزستان در روستاهای شوش، اندیمشک، باغملک، اندیکا، دهدز، ایذه و غیره خساراتی بر جای گذاشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: تا کنون 11 شهر، 247 روستا، 14هزار و 839 واحد مسکونی شامل دو هزار و 752 احداثی و یازده هزار و 92 تعمیری و 73 واحد تجاری ارزیابی شده است.

حاجی زاده در پایان گفت: عملیات تخلیه آب و ساماندهی اراضی کشاورزی در شوش خوب بوده است و این کار در بسیاری از نقاط سیلابی در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما