مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور:

خرید گندم تضمینی در خوزستان رکورد سال گذشته را زد

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۱:۰۹:۳۰
کد خبر: ۸۴۷۸۸۴
خرید گندم تضمینی در خوزستان رکورد سال گذشته را زد
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: با افزایش خرید بیش از یک میلیون و پنجاه هزار تنی گندم، خوزستان در تولیدات کشاورزی پیشرو شد.

خدارحم امیری زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنادر اهواز با اعلام این خبر، اظهار کرد: مقدار محصولات تولید شده استان خوزستان در سال گذشته حدود 16 میلیون تن بوده که تولید گندم را می توان یکی از پر افتخارترین تولیدات کشاورزی استان در این خصوص بر شمرد.

 او گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف سال گذشته استان خوزستان یک میلیون و یکصدو سی هزار تن بود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور افزود: خوزستان بیشترین سهم  تولید و خرید گندم را در میان سایر استان های تولید کننده داشته و پیش بینی می شود در سال جاری میزان خرید به یک میلیون و سیصد هزار تن افزایش یابد.

امیری زاده در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار بیان کرد: وجه حاصل از خرید گندم کشاورزان به روز و با عاملیت بانک کشاورزی استان در حال پرداخت است.

او تصریح کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده هفده میلیارد و نهصدو هفتاد و یک میلیون و 45 هزار ریال می باشد که تا کنون مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و بیست و هفت میلیون و 893 هزار ریال آن به حساب کشاورزان واریز و باقی مانده آن بدلیل مشکلات فنی در مراکز خرید امکان پرداخت میسر نشده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور پرداخت به موقع و به روز وجه کشاورزان را گامی مهم و تاثیر گذار در خرید سال جاری ارزیابی کرد.

امیری زاده افزود: علی رغم تشدید گرما در فصل برداشت،  مقدار و عرضه گندم توسط کشاورزان قابل توجه است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور شروع خرید گندم به نرخ تضمینی را از ابتدای اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: پایان فصل خرید با وجود حجم بالا و عرضه گندم توسط کشاورزان بسیار کوتاه است البته مدت زمان خرید متناسب با میزان عرضه ممکن است تا پایان تیرماه ادامه بیابد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز