معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد:

چغندر قند خوزستان چشم به راه کامیون ها/روزانه ۱۴۰۰ کامیون برای حمل چغندر قند نیاز است

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۴:۱۶:۴۲
کد خبر: ۸۴۸۰۲۲
چغندر قند خوزستان چشم به راه کامیون ها/روزانه ۱۴۰۰ کامیون برای حمل چغندر قند نیاز است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای حمل چغندر قند خوزستان روزانه یک هزار و 400 کامیون مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد قاسمی نژاد ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و چهارصد دستگاه کامیون برای حمل چغندرقند مورد نیاز است.

او گفت: در سال زراعی گذشته 850 هزار و 23 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات اعم از غلات، سبزی و صیفی نباتات صنعتی، علوفه و دانه های روغنی اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: 380 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و 162هزار هکتار از اراضی نیز به گندم دیم اختصاص یافت.

قاسمی نژاد بیان کرد: بر اثر سیل و طوفان 150 هزار هکتار از مزارع گندم دچار خسارت شد و 700 هزار تن از محصولات از بین رفت و میزان تولید به یک ونیم میلیون تن رسید.

او میزان سطح زیر کشت کلزای استان را 30 هزار هکتار بر شمرد و تصریح کرد: در پنج سال اخیر میزان تولید کلزای استان از هشت هزار و 356 تن به حدود 50 هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: کشت چغندر قند در استان در سال زراعی92-93 پس از یک دهه تعطیلی کارخانجات از دو هزار هکتار به حدود 12 هزار هکتار در سال زراعی 97-98 رسید که بر همین اساس میزان تولید از 50 هزار تن به 900 هزارتن ارتقا پیدا کرد.

قاسمی نژاد با اشاره به اینکه چغندرقند یک محصول فساد پذیر است، توضیح داد: فصل برداشت چغندر قند در استان تا پایان خرداد ماه است و با شروع فصل گرما این محصول در صورت عدم برداشت از بین خواهد رفت و برای برداشت و حمل این محصول مهم روزانه یک هزار و 400 دستگاه کامیون مورد نیاز است.

او از تمام دستگاه های دست اندرکار درخواست کرد حداکثر همکاری برای تامین کامیون را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به منابع آبی استان و مشکلات سیلاب و شرایط اجتماعی کشاورزان و برنامه الگوی کشت تابستانه در نظر گرفته شده، یادآور شد: طبق برنامه ریزی ها 421 هزار و 558 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت تابستانه اختصاص می یابد و پیش بینی می شود سه میلیون و 531 هزار و 658 تن محصول تابستانه از این اراضی برداشت شود.

قاسمی نژاد در پایان با اشاره به تامین نهاده های کشاورزی، افزود: 102 هزار تُن کود اوره، 32 هزار تن کود پتاسه، 32 هزار تن کود فسفاته و همچنین 10 هزار تن بذر محصولات تابستانه مورد نیاز و تا کنون نوبت اول کود اوره بین کشاورزان توزیع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز