استاندار خوزستان تاکید کرد:

آماده سازی زمین های کشاورزی اولویت اول ما است/اجرای چهار طرح اجتماعی در مناطق سیل زده/برگزاری جشنواره فیلم و عکس سیلاب همبستگی در خوزستان

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۴:۵۶:۰۹
کد خبر: ۸۴۸۰۵۶
آماده سازی زمین های کشاورزی اولویت اول ما است/اجرای چهار طرح اجتماعی در مناطق سیل زده/برگزاری جشنواره فیلم و عکس سیلاب همبستگی در خوزستان
استاندار خوزستان با بیان اینکه آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه اولویت اول مااست گفت: باید شرایط را فراهم کنیم که این کار به موقع انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی مانند دوران سیل دست به کار شوند و برای اجرای این هدف امکانات و ماشین آلات خود را به صحنه آورند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان امروز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: همانطور که رییس جمهور و مقام عالی وزارت تاکید کردند عملیات بخش تعمیرات باید تا سه ماه آینده تکمیل شود و باید برای تحقق این امر در جلسات گزارش های دقیقی در خصوص تعداد منازل تعمیری توسط کمیته زیر ساخت ارایه شود. همچنین شرایط و امکانات لازم برای مشارکت مردمی نیز فراهم شود.

غلامرضا شریعتی گفت: همچنین لازم است در خصوص عملیات تسطیح زمین ها و تخلیه آب از زمین های کشاورزی نیز گزارش های دقیق اعلام شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: زمین ها باید برای کشت تابستانه آماده شوند و خوشبختانه امسال آب به میزان زیاد و فراوان برای کشاورزی داریم و در نتیجه الگوی کشت هم نداریم و انتظار است زمین ها به سرعت آماده شوند تا امید و رضایتمندی برای کشاورزان خسارت دیده به ارمغان آید.

او با بیان اینکه آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه اولویت اول ما است، ادامه داد: باید شرایط را فراهم کنیم که این کار به موقع انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی مانند دوران سیل دست به کار شوند و برای اجرای این هدف امکانات و ماشین آلات خود را به صحنه آورند.

استاندار خوزستان در خصوص مسایل اجتماعی سیل زدگان توضیح داد: موضوعات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است و اگر ما در این امر کم توجهی کنیم پیامدهای ناگوار آن دو تا سه سال آینده بروز خواهد کرد در عین حال مطابق ارزیابی های میدانی در مناطق سیل زده تا امروز مشکلات اجتماعی و روانی حاد و فوق حاد مشاهده نشده است و الان که سطح مشکلات پایین است باید تلاش کنیم که شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

شریعتی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی چهار طرح در مناطق سیل زده در حال اجرا است که شامل بازتوانی زنان و کودکان و کهنسالان، مشارکت تسهیل گران اجتماعی، مشارکت و به کار گرفتن ظرفیت گروه های جهادی و مدیریت اجتماعی خیرین و نیکوکاران است.

رییس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان خاطرنشان کرد: برای ثبت رویداد اجتماعی و فرهنگی و حمایت اجتماعی دولت و مردم از آسیب دیدگان این سیل، از اداره کل امور اجتماعی خواسته ام تا یک ماه آینده جشنواره فیلم و عکس سیلاب همبستگی در استان را به عنوان میراث معنوی و ناملموس برگزار کند.

او ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات شورای اجتماعی دو میلیارد تومان برای مدارس، چهار میلیارد برای تقویت اورژانس های اجتماعی، 250 میلیون تومان برای طرح مداخله اجتماعی بهزیستی و 200 میلیون تومان هم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منطور هزینه کرد برای سیل زدگان اختصاص دادیم.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت برداشت محصولات کشاورزی در استان توضیح داد: در برداشت گندم تا شب گذشته با وجود خسارات زیاد و آسیب 28 درصدی به زمین ها یک1 میلیون و 150 هزار تن خرید داشتیم که 13 هزار تن بیشتر از سال گذشته است و این خرید همچنان ادامه دارد و برآورد ما این است که افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته در بخش برداشت گندم داشته باشیم و 93 درصد پول گندم ها نیز پرداخت شده است.

شریعتی اضافه کرد: در بخش تولید کلزا نیز با وجود آسیب سیلاب به مزارع، 30 درصد سطح زیر کشت و بیش از 45 هزار تن خرید داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد 35 درصدی محسوب می شود؛ همچنین در چغندر احتمالا حدود 800 هزار تن خرید داشته باشیم و خوشبختانه شرایط مناسبی در این بخش داریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دو هزار نفر برای برقراری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی پیشنهاد دادیم که تا کنون 770 نفر از آنها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند و پرونده سایر افراد نیز در دست بررسی است.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: از همه مسوولان می خواهم نسبت به رسیدگی به سیل زدگان در ابعاد مختلف شامل بازسازی منازل، آماده سازی زمین های کشاورزی و بازتوانی روحی و اجتماعی آسیب دیدگان این بحران توجه جدی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز