جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد:

ثبت ۸۱۱ پرونده خسارت کشاورزس در سامانه سجاد/تخلیه آب از مزارع خوزستان ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۴:۳۶:۱۰
کد خبر: ۸۴۸۵۰۷
ثبت ۸۱۱ پرونده خسارت کشاورزس در سامانه سجاد/تخلیه آب از مزارع خوزستان ادامه دارد
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: تا کنون 811 پرونده برای خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شده ولی اعتباری از سوی کشور تخصیص داده نشده است همچنین پیکیج های مورد نیاز خانوارهای ثبت شده در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده شامگاه یکشنبه در چهارمین نشست قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این که استان خوزستان حدود پنج الی شش ماه با سیلاب درگیر است، اظهار کرد: سال گذشته اولین سیلاب در مسجدسلیمان رخ داد که حدودا 60 خانوار در پی آن آسیب دیدند و پس از آن روستاهای رامشیر، سد مخزنی آب گُلم بهبهان، اندیکا، ایذه، دهدز، لالی، سیاه منصور دزفول، میان آب تا رُفَیع، دشت آزادگان و حمیدیه  شاهد سیلاب بودیم.

او گفت: از زمان وقوع سیلاب تا کنون استاندار خوزستان، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و نیروهای مسلح درگیر مدیریت سیلاب در هر چهار مرحله پیش بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی هستند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: با تشکیل قرارگاه کل در کشور در استان نیز برحسب دستور وزیر کشور این قرارگاه تشکیل و جلسات آن در حال برگزاری است. کما اینکه هنوز زمین های زراعی در برخی نقاط درگیر آب ناشی از سیلاب هستند اما تلاش کردیم همزمان با کشور این قرارگاه در استان نیز برگزار شود.

حاجی زاده با اشاره به تشکیل کمیته های هفتگانه قرارگاه به طور مستمر و منظم، بیان کرد: بازدیدهای میدانی و مستمر از سوی استاندار و اعضای کمیته ها در روستاهای مختلف مثل روستای مگران سه صورت گرفته است.

او ادامه داد: کار دیگری که به دستور استاندار خوزستان در حال انجام است و بر آن تاکید شده، آماده سازی زمین های زراعی برای کشت تابستانه است. متاسفانه به علت خشکسالی های گذشته و محدودیت کِشتی که وجود داشته است و همچنین و زیر آب رفتن 200 هزار هکتار از زمین های زراعی، این زمین ها باید هر چه سریع تر آماده می شد که براساس گزارشات رسیده و بازدید های میدانی در شهرستان های شوش، کارون، اهواز، حمیدیه، هویزه، شعیبیه شوشتر، دشت آزادگان اغلب زمین ها از زیر آب بیرون آمده اند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: حدود 110 هزار هکتار زمین زراعی تا کنون از زمین ها از زیر آب بیرون آمده  و حدود 80 هزار هکتار نیز در حوزه حمیدیه، دشت آزادگان کاملا از زیر آب بیرون نیامده اند چرا که هنوز آب عبوری در دشت ها بالا است و برای این منظور ماشین آلات زیادی بسیج شده که در حال تخلیه آب از مزارع هستند و باید تا 15خرداد کل مزارع آماده کشت شوند.

حاجی زاده ادامه داد: تا کنون 811  پرونده برای خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شده  ولی اعتباری از سوی کشور تخصیص داده نشده است. همچنین پیکیج های مورد نیاز خانوارهای ثبت شده در دست پیگیری است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در پایان افزود: تا کنون11 شهرستان، 250 روستا، 18هزار و 936 واحد مسکونی ارزیابی شده است که از این تعداد دو هزار و 854 مورد نیاز به احداث و 11هزار و 456 مورد نیاز به تعمیر دارد و 6 هزار و 66 مورد نیز برای لوازم خانگی ثبت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز