مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور بیان کرد:

۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد/دستور اخیر رییس جمهور موانع تولید محصولات کشاورزی را تسهیل می کند

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۶:۱۶
کد خبر: ۸۴۹۴۲۸
۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد/دستور اخیر رییس جمهور موانع تولید محصولات کشاورزی را تسهیل می کند
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: تاکنون حدود دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی به صورت نقد پرداخت شده است.

خدارحم امیری زاده امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اشاره به دستور رییس جمهور در خصوص خود کفایی در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: امروز پس از سال ها تلاش و خودباوری طعم و لذت خودکفایی را در تولید گندم لمس می کنیم و قطعا با دستور اخیر دکتر روحانی می توان گام های بلند تری را در خصوص افزایش تولید گندم و هم در سایر محصولاتی که ضرورت تولید آن تا رسیدن به خودکفایی احساس می شود، برداریم.

او گفت: امروز در بحث تولید دانه های روغنی به خصوص کلزا راه بسیاری تا رسیدن به خودکفایی در پیش داریم ولی دستور اخیر رییس جمهور می تواند در تسهیل شرایط و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، موانع بسیاری را برداشته و هر چه سریع تر جشن شکوفایی و اقتدار تولید را برای یکی دیگر از محصولات کشاورزی برگزار کنیم.

امیری زاده افزود شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله در بحث خرید، نگهداری و توزیع این کالاهای استراتژیک نقش بسزایی ایفا می کند و امروز نتایج اقدامات خود را در افزایش تولید و راندمان کیفی بخش های مختلف مشاهده می کنیم.

او خاطر نشان کرد: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی اصلی خرید تضمینی گندم و کلزا در کشور است و با برنامه ریزی های مناسب طی سالیان متوالی توانسته رنگ امید را به کشاورزان هدیه دهد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور بیان کرد: تا کنون حدود دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی به صورت نقد پرداخت شده است که این میزان نقدینگی در استان نوید رونق در سایر فعالیت ها و چرخه اقتصادی را می دهد.

امیری زاده نتیجه خودکفایی و خوداتکایی در محصولات کشاورزی را اقتدار کشور خواند و تصریح کرد: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به معنای تضمین امنیت ملی و امنیت غذایی کشور می باشد و نباید به سادگی از چنین دستاوردهایی که با تلاش، امید و  تدبیر به آن رسیدیم و امروز تثبیت شده است، عبور کنیم.

او با اشاره به تولیدات سالانه 16 میلیون تن محصولات کشاورزی خوزستان، خاطر نشان کرد: استان خوزستان از پتانسیل بلقوه ایی در بخش کشاورزی برخوردار است و به همین دلیل خوزستان را به عنوان قطب کشاورزی کشور می شناسند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور توضیح داد: بر اساس آمارهای موجود این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی نظیر گندم، دانه روغنی کلزا، گندم بذری و خرما مقام نخست را دارد و با توجه به همجواری با پنج استان کشور و دسترسی به کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس همچنین خطوط هوایی بین المللی، راه آهن و بنادر بزرگ کشتی رانی توانسته جایگاه خود را در سایر زمینه های تولید علاوه بر نفت و گاز  به عرصه بگذارد.

او افزود: به زودی با آغاز طرح های جدید و بهره برداری از پروژه های کشاورزی در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شکوفایی تولید بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

امیری زاده در پایان با آرزوی گذر از مرحله خودکفایی و خوداتکایی و رسیدن به مرحله صادرات کشاورز در خوزستان، گفت: راه تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و صادرات در تولیدات خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز