رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان مطرح کرد:

بخشنامه های وزارت راه درآمدهای نظام مهندسی را کاهش داد/سهم ۲ درصدی نظام مهندسی در هزینه های ساخت و ساز

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۰:۲۵
کد خبر: ۸۴۹۵۳۶
بخشنامه های وزارت راه درآمدهای نظام مهندسی را کاهش داد/سهم ۲ درصدی نظام مهندسی در هزینه های ساخت و ساز
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: وزیر پیشین راه و شهرسازی با تبصره‌ها و بخشنامه‌هایی که صادر کرد، اختیارات و شرح وظایف سازمان نظام مهندسی را کاهش داد و باعث شد بخشی از درآمدهای مستقیم این سازمان حذف شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز کمال دویده ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود هزینه‌های خدمات نظام مهندسی بالا است، بحثی منطقی نیست.

او گفت: اگر بخواهیم دیگر هزینه‌های ساخت و ساز را با هزینه خدمات نظام‌مهندسی مقایسه کنیم، هزینه‌های نظام مهندسی فقط دو درصد کل هزینه‌های ساخت یک ساختمان است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: سازندگان مسکن نیز این مساله را پذیرفته‌اند اما همچنان بر این مساله تاکید دارند و بیان می‌کنند که هزینه خدمات نظام‌مهندسی بالا است اما اصلا شرایط به این شکل نیست و هزینه‌های نظام مهندسی بر اساس آنچه که تعریف شده است، دریافت می‌شوند.

دویده با اشاره به کاهش درآمدهای سازمان نظام مهندسی، بیان کرد: وزیر پیشین راه و شهرسازی با تبصره‌ها و بخشنامه‌هایی که صادر کرد، اختیارات و شرح وظایف سازمان نظام مهندسی را کاهش داد و این مساله باعث شد تا بخشی از درآمدهای مستقیم این سازمان حذف شود و کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: اتفاق بد دیگری که در بحث درآمدهای این سازمان رخ داد، مساله فرار ظرفیت‌ها بود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان این که در دو یا سه سال گذشته درصد قابل توجهی از نقشه‌های ساختمانی وارد سازمان نمی‌شود، اضافه کرد:  این مساله باعث شده تا شاهد کاهش درآمدها باشیم.

دویده یادآور شد: همچنین کاهش ساخت و ساز مسکن نیز یکی دیگر از عوامل تشدید کننده این مساله است.

او اضافه کرد: بحث"مجریان ذی صلاح" یکی از اصلی‌ترین مطالبات مهندسان است و این مساله یکی از مطالباتی است که به جد می‌تواند بسیاری از مسایل در بحث ساخت و ساز مسکن را در استان خوزستان حل کند.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بحث ساخت و ساز مسکن مطرح می‌شود، در صورتی که مجریان ذی صلاح وجود داشته باشند، حل می شود.

دویده بیان کرد: بحث مجریان ذی صلاح، صدور شناسنامه فنی - ملکی، فرار ظرفیت‌ها و مواردی از این دست قبیل را با معاونت شهرسازی مطرح کرده‌ایم و قرار است تا این موضوعات پیگیری شوند.

او افزود: همچنین خواهان بحث کنترل سیما و نمای شهری از سوی سازمان نظام مهندسی هستیم و در این زمینه نباید از سوی نهادی دیگر بر این مساله نظارت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: این مسایل بر بحث ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم خواسته‌های سازمان نظام مهندسی مورد توجه قرار بگیرد و به آن‌ها عمل شود.

دویده گفت: قوانین و مقررات ملی ساختمان که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اجرا می‌شود، مجموعه مقرراتی است که قواعد فنی ساخت و ساز در کلیه حوزه‌های مسکونی، تجاری، تولیدی، صنعتی و در همه مناطق استان اعم از شهرها، شهرک‌ها، بخشداری‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در پایان بیان کرد: این سازمان در حال حاضر با بیش از 18 هزار عضو در هفت رشته و با 20 دفتر نمایندگی در شهرستان‌های آبادان، اندیمشک، دزفول، شوش، امیدیه، بهبهان، شوشتر، خرمشهر، ماهشهر، ایذه، بندر امام خمینی(ره)، رامهرمز، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، باغملک، دشت آزادگان، شادگان، باوی و کارون نظارتی مستمر بر ساخت و سازهای سراسر استان داشته و الزامات مقررات ملی را اعمال می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز