مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد:

شایسته نیست مردم در زمان تر سالی هم مشکل آب داشته باشند/شهرهای شمال شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی هستند/زیر ساخت های آبرسانی به مناطق سیل زده باید هر چه سریع تر بازسازی شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۲۲:۵۱:۴۶
کد خبر: ۸۵۲۳۷۷
شایسته نیست مردم در زمان تر سالی هم مشکل آب داشته باشند/شهرهای شمال شرق و روستاهای خوزستان دچار تنش آبی هستند/زیر ساخت های آبرسانی به مناطق سیل زده باید هر چه سریع تر بازسازی شود
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مردم در زمان خشکسالی با مشکل آب مواجه بودند، شایسته نیست در زمان تر سالی نیز با همین مشکل روبه رو باشند در حالی که ورودی آب به سدها نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده امروز چهارشنبه در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان خوزستان اظهار کرد: شورای آب و برق استان یکی از شوراهایی است که مشکلات مربوط به سازمان های آب، برق و فاضلاب را بررسی می کند.

او گفت: عمده مشکلات ما در موضوع آب بحث زیر ساخت ها است و در خصوص برق نیز با توجه به افزایش دما و فرسودگی شبکه ها و خطوط توزیع برق با مشکلاتی مواجه هستیم.

حاجی زاده افزود: در این شورا بسیاری از مسایل مربوط به شرکت های آب، برق و فاضلاب و حتی مشکلات بین بخشی آنها و همچنین مسایل شهرستان ها، بخش ها و روستاها با حضور مدیران و فرمانداران و مسوولان مربوطه حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: باید بپذیریم که نمی شود مردم در خشکسالی مشکل آب داشته باشند و در ترسالی نیز با این مشکل مواجه باشند.

او با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش ورودی آب به سدها مواجه بودیم و از ابتدای مهر ماه سال ۹۷ تا کنون ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد سدها شده است، تصریح کرد: با این شرایط مشکل کمبود آب در خوزستان پذیرفتنی نیست.

حاجی زاده با تاکید بر این نکته که باید بپذیریم که آب و فاضلاب روستایی مشکل دارد و باید برای حل این مشکل تلاش کرد، ادامه داد: روستاییان قبوض آب را پرداخت نمی کنند و بدین سبب آب و فاضلاب روستایی نیز نمی تواند حقوق آبداران را پرداخت کند اگر این مشکل را مدیریت نکنیم، آب و فاضلاب روستایی با بحران مواجه خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه شایسته نیست مردم آب بی کیفیت مصرف کنند، تاکید کرد: شهر های شمال شرق و روستاهای استان دچار تنش آبی هستند؛ همچنین زیر ساخت های آبرسانی به مناطق سیل زده نیز باید هر چه سریع تر بازسازی شوند تا آب با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

او افزود: آب و فاضلاب روستایی ضعیف است و باید به آن کمک شود تا آب شرب مردم تامین شود؛ البته مدیریت توزیع آب روستاها بسیار مهم است و باید مدیریت شود.

حاجی زاده در خصوص آب مصرفی احشام نیز بیان کرد: در زمان خشکسالی، احشام از آب شرب استفاده می کردند، ولی اکنون که روخانه ها، تالاب ها و اطراف پر از آب است روستاییان می توانند از ظرفیت این آب های آزاد برای سیراب کردن احشام خود استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص مشکل آب شهر رامین گفت: دو تانکر ثابت و یک تانکر سیار برای تامین آب شهرک رامین در این منطقه مستقر شوند تا سازمان آب و فاضلاب استان مشکل را مرتفع سازد.

او در خصوص تاکید استاندار برای کشت تابستانه خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار برای عدم محدودیت در کشت تابستانه در همه حوزه ها و طبق پیش بینی های هواشناسی مبنی بر نرمال بودن سال جاری از نظر بارندگی، باید آب مورد نیاز مردم برای کشت از ذخیره سدها تامین شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان با تاکید بر لایروبی کانال ها و احداث کانال های فرعی به وسیله سازمان جهاد کشاورزی، تصریح کرد: بعد از سال ها خشک سالی باید مردم بتوانند در این شرایط تر سالی، کشت خوبی داشته باشند و مدیران پیگیری های لازم را انجام دهند تا مشکلات پیش رو مرتفع شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز