بامداد امروز در ارتفاعات کوه کینو اتفاق افتاد؛

زوج کوهنورد دزفولی سقوط کردند/امداد رسانی به موقع نیروهای امداد هلال احمر اندیکا

۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۱۵:۴۹:۱۵
کد خبر: ۸۵۴۸۵۳
زوج کوهنورد دزفولی سقوط کردند/امداد رسانی به موقع نیروهای امداد هلال احمر اندیکا
رییس جمعیت هلال‌احمر اندیکا گفت: بامداد امروز پنجشنبه، دو کوهنورد دزفولی که از لبد بازفت استان چهار محال و بختیاری در حال صعود به ارتفاعات کینو بودند، دچار سقوط شدند.

ایمان نوروزی رییس جمعیت هلال احمر اندیکا امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: بامداد امروز پنجشنبه، دو کوهنورد دو دزفولی که از لبد بازفت استان چهارمحال و بختیاری در حال صعود به ارتفاعات کینو بودند، دچار سقوط شدند.

او گفت: متاسفانه در این حادثه که حدود ساعت ۷ صبح اتفاق افتاد، کوهنور مرد که بر اثر سقوط از ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر، دچار جراحت ها و شکستگی از ناحیه لگن، پاها، دست ها و ضربه شدید در سینه شده بود، جان باخت و کوهنورد زن نیز مصدوم شد.

رییس جمعیت هلال‌احمر اندیکا افزود: نیروهای امدادی هلال احمر اندیکا که به طور مجزا با یک گروه کوهنوردی همکاری می کنند، در ساعت ۷:۲۳ بامداد امروز در مسیر صعود به این دو کوهنورد برخورد و پس از تثبیت، به ارایه کمک های اولیه پرداختند.

نوروزی بیان کرد: تیم دوم امداد و نجات هلال احمر اندیکا نیز پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خوزستان، با تجهیزات فنی به محل اعزام شد و پس از پنج ساعت پیاده روی به محل حادثه رسید.

او با بیان اینکه کوه سه هزار و ۷۰۱ متری کینو به بام خوزستان معروف است، یادآور شد: متاسفانه صعود این دو کوهنورد دزفولی بدون اطلاع قبلی و هماهنگ نشده انجام گرفته بود.

رییس جمعیت هلال‌احمر اندیکا تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر اندیکا مصدومین را به دامنه کوه کینو انتقال دادند. آمبولانس جمعیت نیز برای انتقال به مرکز درمانی در دامنه کوه مستقر است.

نوروزی ادامه داد: پرواز بالگرد هلال احمر به دلیل شرایط نامناسب در ارتفاعات کینو و نبود مکان برای نشستن انجام نشد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز