معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد:

سیل زدگان در کانکس های کولردار ساکن شده اند/تلاش و حرکت به سوی بهبود بیشتر اوضاع است

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۶:۲۷:۲۱
کد خبر: ۸۵۶۴۶۴
سیل زدگان در کانکس های کولردار ساکن شده اند/تلاش و حرکت به سوی بهبود بیشتر اوضاع است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: هیچ سیل زده ای در استان در چادر اسکان ندارد و برای سیل زدگان کانکس های کولردار تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فاضل عبیات در حاشیه جلسه ستاد اربعین با اشاره به بازگشت سیل زدگان به روستاهای خود، اظهار کرد: در روستای مگران سه، یک اردوگاه اسکان موقت مجهز به کانکس های کولردار برای خانوارهای سیل زده ایجاد شده و این کانکس‌ها تا پایان بازسازی در اختیار اهالی روستا قرار دارد.

او با بیان اینکه برق رسانی به اردوگاه از طریق خطوط برق فشار قوی و فشار ضعیف انجام شده و آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی و حمام به تعداد لازم تامین شده است، گفت: در روستای"حمدان سلجه" واحدهای تخریبی در حال ساخت هستند و در جوار منازل مسکونی کانکس و سیستم سرمایشی به تعداد لازم تعبیه شده است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی روستای"بیت شوکایه" هم در حال بازسازی است که برای آنها نیز کانکس و سیستم سرمایشی تامین شده است.

عبیات با اشاره به شرایط اقلیمی و گرمای خوزستان بیان کرد: هر ساله از خرداد ماه شاهد افزایش دما هستیم و این موضوع به یقین زندگی سیل زدگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما تمام تلاش ها در راستای گذر از این وضعیت و حرکت به سوی بهبودی بیشتر اوضاع است.

لازم به ذکر است که عملیات بازسازی اماکن مسکونی به صورت نمادین ۲۵ اردیبهشت ۹۸ در"شعیبیه" شوشتر آغاز شد.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تا کنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن در قالب کمک‌های بلاعوض و معیشتی به حساب ساکنان مناطق سیل زده واریز شده است.

جمعه گذشته نیز استاندار خوزستان در بازدید از مناطق سیل زده دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه مشکلات مردم ساکن در این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

همچنین در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه امسال بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، تاسیسات عمومی، منازل و اراضی کشاورزی خوزستان وارد شد.

بیشترین حجم خسارت این سیلاب بی سابقه در شهرستان‌های شوش، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و اهواز گزارش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما