رییس اداره کتابخانه های شهرستان کارون خبر داد:

سومین کتابخانه شهرستان کارون احداث می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۴:۲۴:۲۴
کد خبر: ۸۵۸۹۵۱
سومین کتابخانه شهرستان کارون احداث می شود
رییس اداره کتابخانه های شهرستان کارون از کلنگ زنی و ساخت سومین کتابخانه شهرستان کارون به فاصله کمتر از ۳ سال پس احداث و تکمیل کتابخانه مرکزی این شهرستان در دهستان موران بخش سویسه خبر داد.

هاشم حمیداوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: سومین کتابخانه شهرستان کارون به فاصله کمتر از سه سال پس احداث و تکمیل کتابخانه مرکزی شهرستان کارون در دهستان موران بخش سویسه احداث می شود.

او گفت: از مجموع سه باب کتابخانه متعلق به شهرستان، ساخت یکی از آنها به ۲۳ سال قبل و ساخت دو باب  دیگر آن پس استقرار اداره شهرستان طی چهار سال اخیر  با میانگین هر دو سال یک باب  در حال تحویل و یا ساخت می باشد.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان کارون افزود: احداث این باب کتابخانه جدید روستایی در این منطقه با نگاه راهبردی توسعه فضاهای فرهنگی و افزایش شاخص اماکن کتابخانه ایی  و مراکز اشاعه فرهنگ و تقویت بنیان ارزش ها همراه  با جلب نظر مثبت اداره کل کتابخانه های خوزستان و پیگیری های موثر این اداره در یک حرکت همگرایانه با مسولان شهرستان صورت پذیرفته است.

حمیداوی بیان کرد: معرفی پیمانکار و تجهیز کارگاه این پروژه در هفته آتی پس از طی مراحل تشریفات مناقصه انجام می گیرد که با تخصیص اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در یک بازه زمانی منعقده به بهره برداری می رسد.

او ادامه داد: کتابخانه جدید که به منظور رفع کمبود های دیرین و پوشش بهتر جامعه هدف دانش آموزی شهرستان با آماری حدود ۳۶ هزار نفر محصل در سه سطح تحصیلی و دانشجویی بنا می شود که از جمله اهداف دیگر این احداث توزیع مکانی درست و رسیدگی به مناطق دور دست و محروم  و ایجاد امکانات در روستاهای اقماری شهرستان در قالب آمایش سرزمینی و تناسب بخشی شایسته و عادلانه زیر ساخت ها در مکان های دور  می باشد.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان کارون تصریح کرد: از دیگر اهداف ساخت این کتابخانه، افزایش شاخص سرانه فضای کتابخانه ایی در شهرستان بویژه در مسیر دهستان ها و بخش هاست که بدلیل عدم توجه لازم  در سنوات قبل به این مناطق، بسترهای کافی این حوزه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، مهیا نگردیده  و شهرستان کارون و مناطق حومه آن در این زمینه با کمبود فراوان مواجه بوده اند که با  ساخت این کتابخانه در روستای موران برای نخستین بار بخش سویسه دارای  یک مرکز ترویج آموزه های ارزشی فرهنگی مبتنی بر مطالعه و گسترش کتابخانه ایی خواهد شد.

حمیداوی اضافه کرد: همچنین این پایگاه فرهنگی و تحقیقاتی در عرصه ارتقا دانش شهروندی در زیربنایی حدود ۲۸۰ متر در مساحتی بالغ بر ۷۰۰ متر زمین اهدایی اعضا شورای روستای موران ایجاد و نوید تحولی اساسی در آینده منطقه خواهد شد.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان کارون در پایان بیان کرد: اهتمام و حمایت دلسوزانه امام جمعه و پشتیبانی فرماندار در زمینه تصویب اعتبارات لازم؛ همیاری برخی از شخصیت های موثر شهرستان و اعضای انجمن و شوراهای شهرستان در این باره بسیار قابل تقدیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما