مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خبر داد:

رکورد زنی مصرف برق در خوزستان ادامه دارد/تا کنون دو بار از رکورد پیک مصرف عبور کردیم

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۲۲:۰۰:۱۳
کد خبر: ۸۵۹۸۲۱
رکورد زنی مصرف برق در خوزستان ادامه دارد/تا کنون دو بار از رکورد پیک مصرف عبور کردیم
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در یکشنبه هفته جاری رشد هزار و ۱۱۷مگاواتی را تجربه و برای دومین بار در خرداد ماه امسال از رکورد پیک سال گذشته عبور کرده ایم.

محمود دشت بزرگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف هشت هزار و ۲۷ مگا وات، رشد ۱۳.۹۱ درصدی برق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهدبودیم.

او گفت: این رشد مصرف برق که عددی قابل تامل است، رکورد پیک هفت هزار ۹۵۱ مگاوات هفته قبل را نیز شکسته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: پیک بار در سال های ۹۴ تا ۹۷ در ماه های تیر و مرداد رخ داده بود، اما امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون دو بار در خرداد ماه اتفاق افتاده است.

دشت بزرگ با ابراز نگرانی نسبت به رشد قابل توجه مصرف برق، بیان کرد: چنانچه مصرف برق به همین منوال ادامه داشته باشد، پر باری برای شبکه خطر آفرین است  وموجب تخریب تجهیزات برق رسانی می شود.

او اضافه کرد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به خصوص در ساعت های اوج مصرف(ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در پایان پایداری و مدیریت شبکه را یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان توصیف کرد و افزود: مصرف کننده گان نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آنها می خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز