مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد:

توسعه کمی و کیفی تصفیه خانه های خوزستان با مشارکت متخصصین هلندی

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۲۱:۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۵۹۸۳۱
توسعه کمی و کیفی تصفیه خانه های خوزستان با مشارکت متخصصین هلندی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تصفیه خانه های خوزستان با مشارکت متخصصین کشور هلند توسعه پیدا می کنند.

 به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق حقیقی پور عصر امروز در نشست با شرکت"تریپل اچ" از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دز آب، اظهار کرد: شرکت آبفای خوزستان دومین شرکت از لحاظ تامین آب در کشور است، چرا که خوزستان قلب اقتصادی ایران، دارای ٣٠ درصد از آب های سطحی کشور است و تامین آب شهرهای خوزستان از طریق رودخانه ها و آب های سطحی با استفاده از تصفیه خانه های بزرگ انجام می شود.

او گفت: تامین آب این شهرها خوزستان توسط ٣٠ تصفیه خانه بزرگ و دو هزار کیلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب توزیع می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان افزود: از حدود دو میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می شود حدود ٥٠ درصد آن هدر می رود و این باعث شده که آب شرب ما در وضعیت مناسبی نباشد.

حقیقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع آوری فاضلاب، بیان کرد: ما در زمینه تولید و توزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف ظرف مدت دو سال اخیر هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب، اصلاح و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در خوزستان، اجرایی شده است.

او ادامه داد: علیرغم هزینه های سنگین، آبی که به مردم خوزستان می دهیم کیفیت مناسبی ندارد و این هم دو دلیل عمده دارد، یکی فرسودگی شبکه و تاسیسات و دلیل دوم استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید با ارتباط با کشورهای اروپایی، کیفیت را ارتقا دهیم.

مدیر عامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان تصریح کرد: در بحث فاضلاب ٥٠٠ میلیون متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه نشده وارد منابع آبی  که از لحاظ شاخص های زیست محیطی و مسایل بهداشتی نیازمند آن هستیم که در زمینه فاضلاب اقدامات جدی آغاز کنیم.

حقیقی پور به اقدامات فوری در زمینه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: خوزستان به شدت نیازمند کار جدید هم در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه های جمع آوری فاضلاب است که ما باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.

رییس هیات مدیره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجد سلیمان خبر داد و بیان کرد: توسعه و جمع آوری شبکه فاضلاب شهر مسجد سلیمان در حال حاضر در مرحله مناقصه است که سرمایه گذاران خارجی می توانند در این مناقصه شرکت کنند.

حقیقی پور توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و پنج تصفیه خانه در شهرهای سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت"تریپل اچ" از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دز آب می توانند از این تصفیه خانه ها بازدید کنند و ما آماده همکاری با این شرکت ها در راستای ارتقا و نوسازی تصفیه خانه ها هستیم.

رییس هیات مدیره آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اولویت های مهم وزیر نیرو در خوزستان، بیان کرد: ارتقا و توسعه تصفیه خانه های فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون از مهمترین اولویت های وزیر نیرو در استان خوزستان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز