مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد:

تسهیلات بانکی به ساخت و سازهای غیر مجاز پرداخت نمی شود/لزوم توجه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساخت منازل مسکونی سیل زده روستایی

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۸۶۱۴۶۴
تسهیلات بانکی به ساخت و سازهای غیر مجاز پرداخت نمی شود/لزوم توجه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساخت منازل مسکونی سیل زده روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: طبق قانون به هیچ وجه بابت ساخت و سازهای غیر مجاز که خارج از طرح هادی مصوب ساخته شده اند، اجازه پرداخت تسهیلات بانکی را نداریم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مسعود انصاریان شامگاه شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده اهواز اظهار کرد: در قرارگاه بازسازی و نوسازی استان بازسازی تمام روستاها به صورت درجا مصوب شد.

او گفت: سازمان آب و برق در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان اعلام کرد که ۳۲ روستای سیل زده خوزستان بحرانی هستند که با مقاوم سازی و ایمن سازی مشکل را حل کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان افزود: در روستاهای مختلف میزان اتلاف آب مشخص است و البته سیلاب اخیر که به گفته عده ای با دوره هزار ساله و به گفته عده ای دیگر با دوره دویست ساله بود، سیلابی ویرانگر بود.

انصاریان بیان کرد: ما برای واحد‌های احداثی و کسانی که بعد از سیلاب قصد ساخت و ساز منازل مسکونی را دارند کد ارتفاعی می دهیم تا کرسی چینی و شناژها را بالا ببرند تا در صورت بارش مجدد و وقوع سیلاب دچار آسیب مجدد نشوند.

او اضافه کرد: از سیل زدگان و سازندگان انتظار داریم در ساخت و ساز و بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل زده به نظرات کارشناسان و ناظران فنی بنیاد مسکن توجه کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: یکی از علل آسیب دیدگی واحد‌های مسکونی خوزستان در  روستاها، عدم اجرای درست کرسی چینی و شناژ است.

انصاریان افزود: شبکه معابر روستایی بسیاری از روستاهای سیل زده آسیب دیده است به ویژه روستاهایی که مدت زیادی زیر آب بودند.

او اضافه کرد: ما تمام این خسارت ها را برآورد و به تهران اعلام کردیم تا اعتباراتی برای این نوع خسارت در نظر بگیرد که به محض تخصیص و ابلاغ این اعتبارات، زیرسازی و روسازی معابر روستایی را آغاز می کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان توضیح داد: اولویت نخست ما ساخت منازل مسکونی سیل زده است و برای واحد‌های مسکونی که در آمار فرعی، اصلی دیده شده‌اند و یا مشکل پرونده دارند تا چهارشنبه این هفته فرصت است تا با تعیین دو کارشناس فنی ناظر و بازدید مجدد از این نوع منازل مسکونی سیل زده، مشکل آنها اصلاح شود.

انصاریان یادآور شد: فرصت اصلاح پرونده این منازل تا پایان این هفته است و پس از آن سیستم بسته می شود و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست.

او ادامه داد: بخش عمده واحد‌های مسکونی سیل زده تعمیری است و اگر این تعمیر بخواهد انجام شود ۱۵ روز بیشتر زمان نمی برد و کار انجام تعمیرات باید به سرعت آغاز شود‌.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: به همه منازلی که کار تعمیر، بازسازی و نوسازی را شروع و تمام کردند و پرونده تشکیل دادند تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

انصاریان ادامه داد: کسانی هم که هنوز  عملیات تعمیر منازل مسکونی سیل زده خود را شروع نکرده اند نیز کار خود را آغاز کنند و واحدهایی هم که احداثی هستند به سرعت با بنیاد شهرستان و ستاد معین شهرستان هماهنگ و نقشه را تهیه و دهیاران هم پروانه ساخت را به سرعت صادر کنند.

او گفت: سیمان برای ساخت و ساز آماده است و به آسانی در دسترس سازندگان قرار می گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با هشدار به ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی تعمیرات منازل مسکونی روستایی سیل زده، تصریح کرد: برای بازسازی و نوسازی و تعمیر منازل مسکونی سیل زده روستایی خوزستان تا مهرماه بیشتر فرصت نداریم چون بعد از آن بارندگی زیاد داریم و بعد از مهرماه کار بازسازی به طور کامل متوقف می شود و دچار مشکل می شویم.

انصاریان افزود: ساخت منازل مسکونی سیل زده احداثی باید سریع تر از منازل تعمیری انجام شود و در ساخت منازل از درب و پنجره دو جداره و سقف یونولیت استفاده شود.

او گفت: باید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساخت منازل مسکونی سیل زده روستایی رعایت شود تا در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان افزود: طبق قانون به هیچ وجه بابت ساخت و سازهای غیر مجاز که خارج از طرح هادی مصوب ساخته شده اند، اجازه پرداخت تسهیلات بانکی را نداریم.

انصاریان گفت: صاحبان ساختمان ها اگر داخل حریم و محدوده روستایی زمینی را اختیار کنند این تسهیلات به آنها هم پرداخت می شود اما در صورت تکرار تخلف قبلی نمی توانیم تسهیلاتی به آنها پرداخت کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان در پایان بیان کرد: همه این اعتبارات و بودجه های دولتی است و ذی حساب دارد و دیوان محاسبات هم نظارت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز