جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد:

بانک ها در پرداخت خسارت سیل خوزستان همکاری نمی کنند/ترمیم و بستن دایک مرزی ضروری است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۳:۴۷
کد خبر: ۸۶۲۱۰۷
بانک ها در پرداخت خسارت سیل خوزستان همکاری نمی کنند/ترمیم و بستن دایک مرزی ضروری است
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: روسای شعب بانک های عامل در پرداخت خسارت مناطق سیل زده همکاری مناسبی ندارند که موحب اعتراض همه فرمانداران شده است

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده امروز دوشنبه در ششمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ضمن انتقاد از عدم همکاری روئسای شعب بانک های عامل در شهرستان ها در پرداخت تسهیلات سیل زدگان، اظهار کرد: این در حالی است که دستور العمل همکاری نیز به آنها ابلاغ شده است.

او با گلایه نسبت به تاخیر در پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده گفت: جهاد کشاورزی خوزستان با وجود اینکه در بحث پرونده سازی و پرونده گیری جهش داشته اما در پرداخت خسارات عقب است و باید به جد این موضوع پیگیری شود.

حاجی زاده افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات به کشاورزان نیز، جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به بانک‌ها معرفی کند و بانک کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت به آنها، با اولویت بندی در مناطق سیل زده اقدام کند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به اولویت بندی اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، بیان کرد: استاندار خوزستان، اولویت قرارگاه بازسازی و نوسازی خوزستان را تخلیه آب و آماده کردن زمین های کشاورزی برای کشت‌های تابستانه قرار داده که باید این مهم مورد توجه واقع شود.

او با اشاره به تخلیه آب از مناطق سیل زده و زمین های کشاورزی مانند شوش، شعیبیه، بخش مرکزی اهواز، اسماعیلیه، باوی و اهواز توضیح داد: در مناطقی مانند سوسنگرد به دلیل پایین بودن سطح زمین و ترمیم نشدن سیل بندها و فیوز پلاگ شاکریه مقداری آب در زمین های کشاورزی مانده بود که پس از برگزاری نشستی با شورای تامین، قرارگاهی فرعی برای دشت آزادگان و هویزه تشکیل شد و ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات از دستگاه‌های مختلف در منطقه مستقر شد.

او گفت: هم اکنون از ۴۰ هزار هکتار زمین های دشت آزادگان و هویزه، ۳۲ هزار هکتار از زیر آب خارج شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در پایان با اشاره به وضعیت دایک مرزی نیز بیان کرد: در زمان سیل به منظور نجات شهرهای پایین دست دایک مرزی از چند نقطه شکسته یا تخریب شد لذا هم اکنون برنامه ریزی برای ترمیم و بستن دایک ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز