استاندار خوزستان تاکید کرد:

احداث سیل بند مسوولیت همه دستگاه هاست/باقیمانده زمین های کشاورزی دشت آزادگان و هویزه در اسرع وقت از آب تخلیه شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۴:۱۱:۰۹
کد خبر: ۸۶۲۶۱۵
احداث سیل بند مسوولیت همه دستگاه هاست/باقیمانده زمین های کشاورزی دشت آزادگان و هویزه در اسرع وقت از آب تخلیه شود
استاندار خوزستان گفت: اقدامات مانند ساخت و ترمیم سیل بندها مسوولیت همه ما محسوب می شود زیرا ما مسوول کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، در محل استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان در خصوص وضعیت سیل زدگان و عملیات بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: پیگیری ها، بازدیدها، دیدار و گفت و گوی نماینده ولی فقیه در استان با مردم و ارایه توصیه های موثر و هماهنگی های لازم همواره به ما کمک کرده که از این بابت از ایشان صمیمانه سپاسگذاری می کنم.

استاندار خوزستان در ادامه در خصوص موضوع تعیین متولی ترمیم و احداث سیل بندها گفت: اقدامات مانند ساخت و ترمیم سیل بندها مسوولیت همه ما محسوب می شود زیرا ما مسوول کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات مردم هستیم.

شریعتی با بیان اینکه اگر مسوولان کشور از مدیریت بحران خوزستان رضایت داشتند به دلیل کار جهادی همه در کنار هم بود، افزود: اگر در دوره بحران سیل به دنبال این بودیم که تقسیم وظایف را بر اساس چهارچوب ها و روال ها داشته باشیم، خسارت های بسیار ناگواری را متحمل می شدیم و اکنون برخی از شهرها زیر آب رفته بود.

رییس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان بیان کرد: قرار شده دو سری اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای بهبود زیر ساخت ها از سوی دولت در نظر گرفته شود که امیدواریم این طرح تصویب شود اما از آن جایی که آمادگی برای یک تَرسالی احتمالی دوباره بسیار حایز اهمیت است، در صورت عدم تصویب این اعتبارات هم باید اعتبارات استانی را در این راستا هزینه کنیم تا زیرساخت ها تقویت شود. حتی اگر لازم باشد پیشرفت برخی از پروژه های عمرانی برای مدتی متوقف شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ساخت سیل بندها در دشت آزادگان رو به اتمام است اما اهواز در بخش بامدژ، شعیبیه شوشتر و شوش در معرض آسیب هستند و ساخت سیل بندها باید با سرعت در این مناطق انجام شود.

او گفت: با توجه به شرایط مناطق سیل زده و خطر شیوع برخی بیماری ها، لازم است آهک پاشی حتما در دستور کار فرمانداران باشد.

شریعتی در پایان افزود: به مردم دشت آزادگان و هویزه قول داده بودیم تا 31 خرداد آب به طور کامل از زمین های کشاورزی تخلیه شود که هشت هزار هکتار از 40 هزار هکتار زمین های کشاورزی همچنان باقی مانده است و باید به سرعت این زمین ها نیز آماده شوند تا به تعهدی که به مردم دادیم، عمل کرده باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز