رییس شورای شهر آبادان در دیدار با دادستان آبادان:

ارایه خدمات مطلوب به شهروندان با حمایت و همراهی همه ارگان ها محقق می شود/مطالبه گری اصولی شهروندان نباید دستخوش حواشی و جهت گیری بی اساس شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۴۴:۳۷
کد خبر: ۸۶۳۲۰۷
ارایه خدمات مطلوب به شهروندان با حمایت و همراهی همه ارگان ها محقق می شود/مطالبه گری اصولی شهروندان نباید دستخوش حواشی و جهت گیری بی اساس شود
رییس شورای اسلامی شهر آبادان در دیدار با دادستان آبادان، همراهی و حمایت همه ارگان های شهرستان را برای رفع مشکلات شهری، ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالله کعبی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، اظهار کرد: انتخاب دادستان عمومی و انقلاب آبادان به عنوان دادستان نمونه کشوری، سطح کیفی فعالیت های دستگاه قضا در آبادان را نشان می دهد و کسب این عنوان را به مجموعه دادگستری و دادستانی آبادان تبریک می گویم.

او گفت: اگر همه مسوولان ادارات و ارگان ها در خصوص مسایل مختلف شهری با شورا و شهرداری مشارکت کنند مشکلات شهری با سرعت بیشتری بر طرف خواهند شد. پیشنهاد ما این است جلساتی با هدف بررسی موضوعات مختلف با حضور دادستان در شورای شهر برگزار شود تا تصمیماتی در این باره گرفته شود.

کعبی افزود: مطالبات شهرداری از ارگان ها و شرکت ها به ویژه فاز دوم پالایشگاه آبادان بابت عوارض ساخت و ساز از دغدغه های مهم شورای شهر آبادان است که با حمایت مسوولان شهرستان و دادستان محترم محقق خواهد شد.

رییس شورای شهر آبادان بیان کرد: هم اکنون تناقض هایی در موضوع اخذ عوارض و اعطای مجوز ساخت و ساز و یا موارد مشابه میان شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد که باید با راهکارهای قانونی تعیین تکلیف شود.

رییس شورای شهر آبادان توقف وانت بارها در مسیرهای اصلی شهر آبادان را عامل بی نظمی و ناهنجاری دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر آبادان تا کنون جلسات مختلفی در این باره با حضور مسوولان مختلف انتظامی و اجرایی برگزار کرده است. ما بارها اعلام کرده ایم به هیچ وجه قصد نداریم مشکلی در ارتزاق افراد ایجاد کنیم و از شهردار نیز خواستیم مکانی برای توقف همه وانت بارها در نظر بگیرند. اما این عزیزان نیز باید بدانند شهروندان زیادی بابت بی نظمی های به وجود آمده، شورای شهر را مورد انتقاد قرار می دهند و باید برای این مسیله اقدام اساسی صورت گیرد.

اوادامه داد: ما برای ساماندهی وانت بارها، بساطی ها، خودروهای فروش تره بار، سه چرخه ها، جلوگیری از اخلال در نظم عمومی، ترافیک و نیز مشکلات جانبی آن، به همراهی مسوولان شهرستان، دادستان، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی نیاز داریم.

 کعبی بیان کرد: جمع آوری معتادان و متکدیان که از عوامل بر هم زننده نما و منظر شهری هستند نیز از موضوعات مهمی است که با همکاری و همراهی فرمانداری، منطقه آزاداروند، بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی ممکن است و به تنهایی از عهده یک ارگان و سازمان بر نمی آید. این متکدیان اهل آبادان نیستند و بررسی ها نشان می دهد از خارج آبادان به سمت این شهر سرازیر می شوند و مشکلات جدی ایجاد کرده اند. امیدواریم همان گونه که شهر تبریز به شهر بدون متکدی معروف است، آبادان نیز به این ویژگی معروف شود و شاهد ناهنجاری های از این دست نباشیم.

رییس شورای شهر آبادان همچنین به واگذاری غرفه های بازار لین هفت و مشکلات آن اشاره کرد و افزود: غرفه های ساخته شده در لین هفت احمد آباد، بستر بسیار مناسبی است که توسط شهرداری آبادان آماده شده تا وضعیت بازار احمد آباد سرو سامان بگیرد اما متاسفانه به دلایل مختلف تا کنون بدون استفاده باقی مانده اند. امیدواریم مسوولان شهرستان به ویژه فرماندار و دادستان برای تعیین تکلیف این غرفه ها در بازار احمدآباد ورود کنند.

کعبی در پایان توهین و افترا علیه مقامات و مسوولان شهری در فضای مجازی در آبادان را نگران کننده دانست و ابراز امیدواری کرد: مطالبه گری در بستر فضای مجازی موضوع درست و به جایی است. همه مدیران و مسوولان موظف اند خود را پاسخگوی مردم و شهروندان بدانند. اما باید مراقب بود که سمت و سوی مطالبه گری، اهداف شخصی و یا گروهی پیدا نکند. ضمن اینکه حفظ حرمت و آبروی افراد نیز موضوع مهمی است و امیدواریم با تهمیداتی که دادستان آبادان در نظر خواهند گرفت، اجازه ندهند روند مطالبه گری اصولی شهروندان دستخوش حواشی و یا جهت گیری بی اساس شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز