عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:

بی انصافی است اگر بگوییم دولت پیگیری و خرج نمی کند/وجود تفاوت های فاحش در حقوق دریافتی کارکنان پالایشگاه آبادان/دوگانگی قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد در موضوع کار باید بررسی و حل شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۲۱:۵۲:۰۶
کد خبر: ۸۶۴۴۰۳
بی انصافی است اگر بگوییم دولت پیگیری و خرج نمی کند/وجود تفاوت های فاحش در حقوق دریافتی کارکنان پالایشگاه آبادان/دوگانگی قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد در موضوع کار باید بررسی و حل شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اختلاف در بحث قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد باید بررسی و حل شود، هر دو قوانین(مناطق آزاد و سرزمین اصلی) در مجلس تصویب شده و در بحث اجرا دوگانگی وجود دارد که این دو گانگی سبب تکرار مسایل مبتلا به کارگران همچون امنیت شغلی و حقوق و مزایا شده است

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عامر کعبی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات جامعه کارگری آبادان که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران آبادانی با توجه به شرایط سخت اقلیمی همچون گرمای بیش از حد هوا، آب شور، قوانین و مقررات و تناقضاتی که میان مناطق آزاد و سرزمین اصلی وجود دارد، همواره پیگیر مطالباتشان هستند و این ارزشمند است.

او گفت: متاسفانه به دلیل قوانینی که اجرا نمی شود و دولت توان اجرای برخی قوانین مصوب مجلس را ندارد، جامعه کارگری آبادان با مشکلات مختلفی دست و  پنجه نرم می کند، کارگرانی که در رونق تولید نقش به سزایی دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: پالایشگاه نفت آبادان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر شاغل دارد که اینها در کنار یکدیگر نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در پالایشگاه آبادان بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار نفت تبدیل به فرآورده می شود که اثر ملی و اقتصادی بسیار بالایی دارد.

او ادامه داد: کمتر از سه هزار نفر از کارکنان پالایشگاه در شرایط بسیار خوبی به طور رسمی مشغول به کار هستند و از حقوق و مزایای خوبی برخوردارند و بار مشکلات را به دوش همنوعان خود یعنی کارگران در فعال در بخش تولید لاینقطع فرآورده های نفتی، نهاده اند.

کعبی توضیح داد: در بحث حقوق دریافتی تفاوت های فاحشی وجود دارد و مراجعات مکرری که کارگران در این باره به مسوولان و نمایندگان دارند و پیگیری های فراوانی که در کمیسیون های اجتماعی و انرژی مجلس شد مبین این مسیله است که البته در برخی موارد تامین شد اما به اندازه اختلاف موجود نیست و باید به سایر موارد نیز آن را تعمیم دهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون و اجرای آن از خواسته های کارگران است، تصریح کرد: باید در این باره از ظرفیت هایی که از قبل مصوبات اعم از معطل مانده و یا آنهایی که اجرا می شوند، بهره کافی را ببریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح طبقه بندی مشاغل باید در پالایشگاه اجرا شود ضمن آنکه در راستای هماهنگ سازی حقوق و مزایا که هنوز دولت توان ورود به آن را پیدا نکرده و یا مناطق جنگی که هنوز اجرایی نشده اما قوانین اش در اختیار دولت است، پیگیری های لازم انجام شود.

کعبی یادآور شد: اختلاف در بحث قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد باید بررسی و حل شود، هر دو قوانین(مناطق آزاد و سرزمین اصلی) در مجلس تصویب شده و در بحث اجرا دوگانگی وجود دارد که این دو گانگی سبب تکرار مسایل مبتلا به کارگران همچون امنیت شغلی و حقوق و مزایا شده است، خوشحالیم که صحبت های کارگران  شنیده شود، حق با آنان است و باید به آنان کمک شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی انصافی است اگر بگوییم دولت پیگیری نمی کند و یا پول دارد اما انجام نمی دهد، اما به دلیل فشارها و تبعیض هایی که در اینجا است و اختلاف جایگاه ها و درآمدهایی که به شکل روزانه قابل مشاهده است باید مسایل هر چه سریع تر بررسی، پیگیری و حل شود.

او افزود: برای رفع بخشی از مشکلات در لایحه بودجه سال ۹۷ دو کار انجام شد که یکی افزایش پلکانی حقوق و دیگری اخذ پلکانی مالیات بود، اگر نتوانیم بودجه را برای اجرا تامین کنیم باید قوانینی باشد که بودجه تامین شود و لذا برای افزایش پلکانی اخذ مالیات، بخشی را مشمول بخشودگی کردیم و این به شکل گیری موضوع بسیار کمک کرد.

کعبی بیان کرد: مجلس دو کمک به دولت می دهد یکی تصویب قانون برای کمک به کارگر و دیگری تصویب قوانینی که بتواند در صورت مواجه با کمبود پول از آنها استفاده و کار کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران از مشوق های مختلف استفاده کنند، تصریح کرد: باید طرح طبقه بندی مشاغل در پالایشگاه آبادان اجرا شود و مزایای مسکن هم پیگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز