با حضور هنرمندان و مسوولین آبادان؛

پوستر نخستین جشنواره تئاتر کمدی پیچک رونمایی شد+ببینید

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۷:۴۷:۱۶
کد خبر: ۸۶۵۹۴۵
پوستر نخستین جشنواره تئاتر کمدی پیچک رونمایی شد+ببینید
ظهر امروز با حضور مسوولان و هنرمندان از پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک در محل سالن حاتم نژاد مجموعه فرهنگی و هنری شهید آوینی آبادان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، در آیین رونمایی از این پوستر، امام جمعه آبادان اظهار کرد: متاسفانه تئاتر هنوز جایگاه  واقعی اش را در میان مردم پیدا نکرده و فاصله موجود میان مردم و این هنر نمایشی سبب شده تا تئاتر در آبادان آنگونه که باید با اقبال عمومی مواجه نشود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور گفت: بی مهری مردم از تلاش هنرمندان توانمند شهر که به اشکال مختلف، در مناسبت های گوناگون و با کیفیت خوب نمایش های موضوعی و حتی انتقادی را به نمایش می گذارند، ممکن است سبب دلسردی هنرمندان شود و لذا امیدواریم تا مردم فهیم و با فرهنگ شهر بیش از پیش از هنرمندان شهر که نه تنها در سطح شهرستان بلکه در استان، ملی و حتی بین المللی دارای شناسنامه و هویت هنری شناخته شده اند، حمایت کنند.

او با اشاره به پیام برخی نمایش های اجرا شده، تصریح کرد: برخی نمایش ها اگر چه حاوی پیام هستند اما در ظاهر ساختار شکن هستند و با اجرا کنندگان آن نمایش همخوانی ندارد.

امام جمعه آبادان با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر فرهنگ ما چه در شهرستان، استان و حتی ملی مورد هجمه قرار گرفته است، توضیح داد: مدرارس، بازار، خانواده، اجتماع، پوشاک و حتی خوراک مان مورد هجمه برنامه ریزی شده دشمن قرار گرفته است و همین سبب شده تا آن مغایرتی را که در مورد سلبریتی ها بر روی صحنه می بینیم با آنچه در پشت صحنه و امتداد آن اتصال به شبکه های خارجی و خروج معنا دار از کشور دیده می شود، مردم را دل آزرده و ناراحت کند و این در حالیست که فارغ از این دست از هنرمندان، سایر ملت فارغ از هر دین و مکتبی در تلاش برای حفظ  ملیت شان هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به اجرای برخی نمایش های ساختار شکن میان تکنولوژی و سنت در برنامه عصر جدید گفت: آبادان هنرمندان توانمند، با شخصیت، خوش ذوق و با اخلاقی دارد که می توان با تکیه و اعتماد به آنان در راستای بهبود و ارتقای سطح فرهنگ عمومی نیز از آنان بهره برد.

او با اشاره به برنامه ریزی شورای فرهنگی عمومی در راستای بهبود وضعیت و شرایط گروه های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان بیان کرد: تا کنون کارگروه های مختلفی را تشکیل داده ایم و در نظر داریم تا کارگروهی را نیز برای شنیدن صحبت های اهالی رسانه در راستای پیگیری مسایل و کمک به رفع مشکلاتشان با دعوت از خبرنگاران تشکیل دهیم و این کار در هفته آتی در مدار اجرا و انجام قرار می گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از همراهی و همکاری هنرمندان جوان آبادانی که دست در دست یکدیگر دادند تا این جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار کنند، اظهار کرد: نمایش هایی زیادی را از هنرمندان شهر دیده ام که از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارند و به طور حتم در صورت حمایت می توانند بیشتر و بهتر از این نمود پیدا کنند.

عامر کعبی گفت: به طور یقین منابع مالی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد که به نظر می رسد به درستی در حوزه های فرهنگی و هنری شهرهای آبادان و خرمشهر هدایت نشده اند که انتظار می رود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند حمایت خود را از هنر و هنرمند دریغ نکنند.

او افزود: اگر چه سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری با توجه به کاهش صادردات و ورادات کالا با کاهش منابع مالی مواجه شده اما سطح انتظارات هنرمندان آنقدر زیاد نیست که از عهده این سازمان خارج باشد، لذا انتظار می رود موضوع حمایت از هنرمندان به طور جدی از سوی این سازمان انجام شود تا هنرمندان توانمند منطقه بتوانند همچون گذشته و حتی فراتر از آن در رده های مختلف هنری اعم از منطقه ای، استان، ملی، بین المللی و حتی جهانی بدرخشند.

کعبی با اشاره به تاریخ، سابقه درخشان و اثرگذاری آبادان در سطح کشور در حوزه های مختلف اعم از نفت، اقتصاد، دفاع مقدس و مقاومت مردمی بیان کرد: از تئاترهایی که به شیوه های مختلف بیانگر مسایل مبتلابه شهرند، استقبال و حمایت می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما