دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک خبر داد:

ارسال ۳۳ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره/۶ نمایش به مرحله اجرای عمومی و داوری راه یافتند

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۷:۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۶۵۹۴۷
ارسال  ۳۳ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره/۶ نمایش به مرحله اجرای عمومی و داوری راه یافتند
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک از راه یابی۶ نمایش به مرحله اجرای عمومی و داوری این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، رضا چوپان عصر امروز در نشست خبری و رونمایی از پوستر این جشنواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به منظور ایجاد روحیه نشاط،  شادمانی و حس خوب در میان مردم به ویژه جوانان برگزار می شود، اظهار کرد: اگر چه جشنواره های مختلفی در سطح استان خوزستان برگزار می شود اما جشنواره های گروهی و تخصصی به ویژه در زمینه کمدی بسیار کم و اندک است و لذا تصمیم گرفتیم تا نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک را در شهر آبادان برگزار کنیم و بر همین اساس و طی هماهنگی با حوزه هنری استان خوزستان، فراخوان آن را در سطح استان منتشر کردیم.

او ضمن اشاره به همراهی و حمایت حوزه هنری آبادان در راستای برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره توسط خانه تئاتر پیچک آبادان که رزومه کاری قابل قبولی نیز در زمینه تئاتر دارد، طراحی، پیشنهاد و به شکل اجرایی در آمد.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک با بیان اینکه رویکرد ما در این جشنواره تحقق شعار"با مهربانی لبخند بیاموزیم" است، افزود: پس از انتشار فراخوان یاد شده تعداد ۳۳ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متن ها، ۱۶ اثر تایید و مراحل تمرین نمایش ها آغاز شد و در بیستم خردادماه امسال لوح فشرده نمایش ها به هیات بازبینی آثار که متشکل از سه کارشناس زبده به سرپرستی محمدی اصل است، ارسال شد که در پایان این بازبینی ۶ اثر به مرحله اجرای عمومی و داوری راه یافتند.

چوپان ادامه داد: هیچ سیاست و یا موضوعیت خاصی برای ارایه تعیین نکردیم، همین که آثار از شناسنامه و کیفیت مناسب برخوردار بوده و نکات فنی به شکل دقیق در آنها رعایت شده باشد، برای ارایه آثار کافی بود، هدفمان آن است تا فرصتی را برای جوانان فراهم کنیم، تا بتوانند خودشان را در بوته نظر و رای داوران قرار داده و خودشان را محک بزنند، معتقدیم هنرمند باید به جای سفارشی کار کردن، اندیشه اش را به کار گیرد، خلاق باشد و بتواند اجرای خوبی داشته باشد.

او بیان کرد: در بخش داوری آثار نیز از توان و تجربه سه داور به سرپرستی عبدالرضا نصاری کارشناس ارشد تئاتر از دانشگاه هنر تهران، امیرحسین افتخار پذیرایی و محبوبه ضیایی بهره خواهیم برد.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک با اشاره به اینکه تمامی آثار نمایشی در بخش صحنه ای به اجرا در می آیند، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک از ۲۶ تا سی ام تیرماه جاری در محل سالن حاتم نژاد مجموعه فرهنگی شهید آوینی  واقع در ایستگاه سه، ۴۰ متری ذوالفقاری برگزار می شود.

به گفته چوپان از ۶ اثر راه یافته به مرحله داوری و اجرای عمومی دو اثر مربوط به شهرستان دزفول، یک اثر مربوطه به بندر امام و دو اثر نیز مربوط به شهرستان آبادان است.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک افزود: در تلاشیم تا در زمان برگزاری این جشنواره، برنامه های جنبی همچون کارگاه های آموزشی را نیز برای علاقمندان برگزار کنیم.

او با بیان اینکه این جشنواره بدون همراهی و کمک نهادهای دولتی برگزار می شود، تصریح کرد: بخشی از هزینه های برگزاری و خرید جوایز این جشنواره به طور شخصی و بخشی دیگر با همراهی چند خیر در قالب حامی مالی انجام می شود، البته در بحث انجام تبلیغات میدانی معاونت فرهنگی شهرداری ما را یاری می کند ضمن اینکه شهریار قلی کشتی رییس و عبدالرضا سواعدی مسوول واحد نمایش حوزه هنری آبادان نیز در طی این مسیر همواره در کنار ما بوده و خواهند بود، که از تمامی آنان قدردانی می کنیم.

چوپان در پایان از نمایش"پسر عموها" نوشته عبدالرضا سواعدی و کارگردانی کاظم سلمانی از آبادان، نمایش"مترسک های جنگی" نوشته و کارگردانی مهدی کرنافی از بندر امام، نمایش"کشتن گربه بابا فونتن" نوشته محمد رحمانیان و کارگردانی محمد حسن حیاوی از آبادان، نمایش"آزمایشگاه هملت" نوشته حمدالله جمالی به کارگردانی محمد نجار دزفولی از دزفول، نمایش"عروس برون بی" نوشته و کارگردانی محمد نعنا کار از دزفول و نمایش"کره بادام زمینی" نوشته رضا چوپان و کارگردانی کبری زرافشان از آبادان به عنوان شش اثر راه یافته به اجرای عمومی و مرحله داوری نهایی نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی پیچک نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز