استاندار خوزستان بیان کرد:

۱۲۵۰ دانش‌آموز مناطق محروم خوزستان بورسیه تحصیلی گرفتند/برای سرازیر شدن سرمایه و برکت اخبار مثبت از استان منتشر شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۸:۰۰:۳۳
کد خبر: ۸۶۷۶۰۱
۱۲۵۰ دانش‌آموز مناطق محروم خوزستان بورسیه تحصیلی گرفتند/برای سرازیر شدن سرمایه و برکت اخبار مثبت از استان منتشر شود
استاندار خوزستان گفت: یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار استان امسال بورس تحصیلی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جشن پایانی طرح استانی جوانه‌ها(اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم) که در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آزمون طرح جوانه‌ها برای اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم و عشایری خوزستان بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد که در نهایت یک هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز نخبه و ممتاز برای دریافت بورس تحصیلی انتخاب شدند.

او با بیان اینکه در این طرح به هر دانش‌آموز ۱۰ میلیون ریال بورس تحصیلی پرداخت شده است، گفت: با اجرای این طرح تلاش کردیم تفکر توزیع و توسعه عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان و ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش را عملیاتی کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: زیبنده خوزستان نیست که دانش آموزان این استان شرایط تحصیلی و آموزشی مناسب را نداشته باشند به همین منظور این طرح با شعار"تقویت تحصیلی دانش آموزان" اجرا می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های تشویقی به منظور افزایش انگیزه دانش آموزان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: ایجاد فضای رقابت بین دانش آموزان و توزیع عادلانه منابع برای ادامه تحصیل، ایجاد پویایی در بین خانواده های دانش آموزان و عوامل مدرسه و مشارکت بیشتر خانواده برای ارتقای تحصیلی فرزندان خود، از جمله اهداف اجرای طرح جوانه‌ها در استان بوده است.

شریعتی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، استانداری خوزستان و موسسات خیریه انجام شده است، اضافه کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانش آموزان مناطق محروم و عشایری استان به دلیل رقابت برای حضور در طرح جوانه‌ها، میانگین معدلشان ۸۴ صَدُم نسبت به سال تحصیلی پیش از آن افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه افزایش تعداد دانش آموزان منتخب در طرح جوانه‌ها از برنامه‌های آینده استانداری است، ادامه داد: برای طرح جوانه‌های سال جاری ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، که البته صنایع استان باید در این طرح مشارکت و همکاری کنند تا بتوانیم پوشش این طرح را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود، بیان کرد: برای سرازیر شدن سرمایه و برکت در استان لازم است که اخبار مثبت از استان منتشر شود.

شریعتی در پایان به افرادی که سعی دارند بین اقوام خوزستان حس تبعیض ایجاد کنند، تذکر داد و بیان کرد: پیشنهاد می کنم به دنبال این چنین طرح‌هایی که باعث توسعه و رونق استان می‌شود و به سود تمامی فرزندان این استان است، بروید، زیرا ما اجازه نمی‌دهیم کسی یا کسانی وحدت استان را  از بین ببرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز