رییس مرکز بهداشت آبادان خبر داد:

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستاهای آبادان

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۶۷۹۸۴
توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستاهای آبادان
رییس مرکز بهداشت آبادان از توزیع 110 سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستایی در چهار ماه اول سال 98 با مشارکت بنیاد علوی خبر داد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: این سبد‌های غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم‌بضاعت و بی‌بضاعتی که دارای کم خونی و هموگلوبین کمتر از ۱۱، وزن‌گیری نامطلوب دوران بارداری، حاملگی‌های چند قلو، مادرانی که فاصله بارداری کمتر از سه سال تا زایمان قبلی دارند و مادرانی که وزن پیش از بارداری آن‌ها کمتر از ۴۵ کیلوگرم یا دارای سابقه تولد نوزاد کم‌وزن هستند، توزیع می‌شود.

او گفت: در این طرح، بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبان پایگاه‌های سلامت، مادران دارای شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت آبادان، معرفی می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت آبادان با بیان اینکه بیشترین نیاز مادران باردار به پروتئین با دریافت این سبد‌های غذایی حمایتی تامین می‌شود، افزود: آموزش، ارتقای کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی، نفش موثری در بهبود مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه داشته است.

ربیحاوی با اشاره به اینکه سبد غذایی این مرحله شامل ۱۱ قلم مواد غذایی است، اضافه کرد: برنج، ماکارونی، مرغ، روغن، لوبیا چیتی، نخود، لوبیا قرمز، بلغور جو، لپه،خرما ، عدس و سویا از جمله اقلام این سبد غذایی هستند.

رییس مرکز بهداشت آبادان در پایان بیان کرد: این سبد‌های غذایی با سهمیه ماهانه و توزیع هر دو ماه یک بار بین مادران باردار بی‌بضاعت از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از تولد نوزاد، اهدا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما