رییس شورای شهر اروند کنار بیان کرد:

خدمات جهادی سازمان منطقه آزاد اروند به شهر اروندکنار قابل تقدیر است

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۶:۰۶:۱۵
کد خبر: ۸۶۸۰۸۸
خدمات جهادی سازمان منطقه آزاد اروند به شهر اروندکنار قابل تقدیر است
رییس شورای شهر اروند کنار گفت: اجرایی شدن پروژه های سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه اروندکنار را سرعت بخشیده است و امید را در دل مردم زنده نگه داشته است که قابل تقدیر است.

علی سلطان دایر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه اجرایی شدن پروژه های سازمان منطقه آزاد اروند توسعه اروندکنار را سرعت بخشیده است، اظهار کرد: هم اکنون دو پروژه مهم آب و فاضلاب و زیر ساخت و آسفالت توسط این سازمان در منطقه فعال شده اند.

او با اشاره به اینکه از آبانماه سال 97 عملیات اجرایی پروژه های یاد شده در اروندکنار آغاز شده است، گفت: فاز اول پروژه آسفالت شامل فرعی دو، فرعی سه، نهر ابو‌چمبه، نهر ابودگل، نهر قصر و نهر حد پیشرفت خوبی داشته است.

رییس شورای شهر اروندکنار افزود: در دیگر مناطق کار احداث زیرساخت هایی همچون آب و فاضلاب در حال انجام است و پس اتمام زیرساخت ها، نسبت به آسفالت آن مناطق نیز اقدام می شود.

سلطان دایر با اشاره به اینکه مناطق نامبرده از پر جمعیت ترین مناطق این شهر هستند بیان کرد: خوشبختانه اقدامات و خدمات سازمان منطقه آزاد اروند رضایت مندی شهروندان ولایت مدار اروند کنار را به دنبال داشته و امید را در دل شهروندان زنده نگه داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر اروندکنار با اشاره به اینکه این شهر در محدوده منطقه آزاد اروند تعریف نشده است، تصریح کرد: با اینکه شهر اروندکنار تحت پوشش سرزمینی منطقه آزاد اروند نیست، اما در 5 سال گذشته تا کنون همواره مورد توجه ویژه هیات مدیره فعلی سازمان بوده است.

او با بیان اینکه از مدیر عامل و معاونت فنی و عمرانی این سازمان بابت پیگیری ها و تلاش هایشان تشکر می کنم، بیان کرد: حاصل توجه این دو مدیر جهادی، احداث پروژه عظیم آب و فاضلاب و آب های سطحی این شهرستان است که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه های تاریخ این شهر می توان نام برد.

رییس شورای شهر اروند کنار در پایان افزود: پروژه احداث شبکه جمع آوری فاضلاب، آب های سطحی و بهسازی معابر شهر اروند کنار با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال از منابع مالی منطقه آزاد اروند تامین اعتبار شده است.

پیش از این موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اهمیت پروژه های در دست اقدام سازمان مطبوعش در اروندکنار، اظهار کرده بود: اجرای پروژهای احداث شبکه جمع آوری فاضلاب، آب های سطحی و بهسازی معابر شهر اروند کنار، بخشی از اهداف منطقه آزاد اروند در توسعه زیر ساخت ها است که در طرح راهبردی این سازمان مصوب شده و تاثیر قابل توجهی در ارتقای سطح سلامت و محیط زیست مناطق اروندکنار و حاشیه آن دارد.

لازم به ذکر است که اروندکنار شهری از شهرستان آبادان است. این شهر در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته‌ و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است.

همچنین براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵)، جمعیت آن ۱۱۱۷۳ نفر(۳۱۵۶ خانوار) بوده‌ است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما