مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سدهای خوزستان:

خطر زلزله دیگر سدها را تهدید نمی کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۵:۳۵:۱۸
کد خبر: ۸۶۹۱۶۳
خطر زلزله  دیگر سدها را تهدید نمی کند
مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سدهای استان خوزستان با بیان این که سدهای بزرگ برای زلزله هایی به مراتب بزرگتر از زلزله رخداده طراحی و ساخته می شوند، گفت: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

یعقوب عرب امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا با اشاره به وقوع زمین لرزه های دو روز گذشته در مسجدسلیمان اظهار کرد: سدهای بزرگ برای زلزله هایی به مراتب بزرگتر از زلزله رخداده اخیر طراحی و ساخته می شوند لذا جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او با اشاره به نزدیکی کانون زلزله به سدهای شهید عباسپور(حدود 15 کیلومتر) و سد مسجدسلیمان(حدود 12 کیلومتر) و اهمیت ایمنی و پایداری سدهای بزرگ در شرایط غیرعادی(بروز زمین لرزه ، سیل و ...)، گفت: به سرعت بازرسی های کاملی از سد، گالری ها، تکیه گاه ها، مغارها و سایر محل های مهم انجام شد و نتایج اطلاعات ابزار دقیق این سدها قرایت و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سدهای استان خوزستان با بیان این که نتیجه اولیه بررسی ها، سلامت سدهای مسجدسلیمان و شهید عباسپور را تایید کرد، افزود: هیچگونه مشکلی(به جز ریزش های محدودی در محیط پیرامون سدها) ملاحظه نشده است و ادامه این بازرسی و بررسی ها حداقل تا سه روز آینده ادامه دارد.

لازم به ذکر است که، روز دوشنبه 17 تیر ماه جاری ساعت 11:30 زلزله ای به بزرگی 5.7 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در 19 کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان(منطقه گلگیر) با طول جغرافیایی 49.5 و عرض جغرافیایی 31.95 و در عمق تقریبی 17 کیلومتری و در ادامه نیز لرزه های متعددی در همان نزدیکی و با مقیاسی تا 4.7 ریشتر به وقوع پیوست.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز