با نصب هفت دستگاه فیلتر تحت فشار؛

۴۲ هزار متر مکعب به ظرفیت روزانه شبکه آب اهواز افزوده شد/مشکل عمده شبکه آب اهواز ظرف یک ماه آینده رفع می شود+ببینید

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۵۹:۱۱
کد خبر: ۸۶۹۹۸۰
۴۲ هزار متر مکعب به ظرفیت روزانه شبکه آب اهواز افزوده شد/مشکل عمده شبکه آب اهواز ظرف یک ماه آینده رفع می شود+ببینید
استاندار خوزستان گفت: با کار جهادی ارزشمندی که در طول یک ماه انجام شد، هفت فیلتر که ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه اهواز اضافه می کند، وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین نصب هفت دستگاه فیلتر تحت فشار تصفیه خانه شماره(۱) آب اهواز که با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل تامین آب شرب در شرق و جنوب اهواز مشکل به این علت است که تصفیه خانه ها در شمال شهر اهواز واقع هستند به این دلیل مناطقی مانند صادقیه، مهدیس، اسلام آباد، و شرق اهواز را با مشکل افت فشار مواجه کرده اند.

او گفت: ۱۷ سال پیش به علت اینکه خط انتقال مخازنی که در منبع آب ساخته شده بود، از وسط شهر باید عبور می کرد، امکان اتصال ظرفیت این مخزن ها به شبکه نبود و این مخزن ها بدون استفاده مانده بود.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه در سال ۹۶ و ۹۷ خط انتقال این مخازن اجرایی و کار سنگین و سختی توسط آب و برق خوزستان و آبفا اهواز انجام شد تا این خط انتقال وصل شود و امکان نصب فیلترهای با حجم ۵ هزار متر مکعب فراهم و سال گذشته تا حدودی مشکل حل شد.

شریعتی بیان کرد: امسال نیز کار جهادی ارزشمندی انجام شد و در طول یک ماه توانستند هفت فیلتر را که ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه اضافه می کند، را وارد مدار کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: انتظار داریم با این کار مشکل شرق اهواز تا حدود ۷۰ درصد حل شود و مردم شرق اهواز و مناطقی مانند سپیدار، باهنر، مهدیس که از بابت افت فشار شبکه آب گلایه مندی به حقی داشتند،  از جریان آب پایدار و مطلوب بهره مند شوند.

استاندار خوزستان با اشاره دیگر اقدامات در دست انجام برای بهبود شبکه آب اهواز اضافه کرد: کارهای تکمیلی هم در حال انجام است از جمله اینکه یک خط انتقال از صنایع فولاد تا دو روز آینده انشعاب گرفته می شود و تا حدود در مدت زمان 10 روز این کار اجرایی خواهد شد و با اجرای این انشعاب مشکل مهدیس به طور کامل و اسلام آباد تا حدود زیادی حل می شود.

او ادامه داد: یک فیلتر دیگر هم برای منطقه کوت عبدالله در حال ساخت است که تا یک ماه آینده نصب خواهد شد که با این کار تامین آب اسلام آباد تا سال های طولانی حل می شود البته این ۴۲ هزار هکتاری که امروز وارد مدار شد برای همه این مناطق تاثیرگذار است اما این دو کار تکمیل این طرح است که مشکلات شرق اهواز را تا ۹۰ درصد حل می کند.

لازم به ذکر است که با نصب این فیلترها گامی بزرگ در تامین آب شرب اهواز برداشته شد و موجب افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب به میزان 42 هزار متر مکعب در شبانه روز در تصفیه خانه آب شماره یک اهواز شد.

مبلغ قرارداد این طرح 5 میلیارد و 725 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز