معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خبر داد:

۳ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده خوزستان تعمیر شد/ وضعیت مسجدسلیمان اسف بار است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۴:۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۷۰۷۷۸
۳ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده خوزستان تعمیر شد/ وضعیت مسجدسلیمان اسف بار است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی در مناطق سیل زده نیاز به مرمت و تعمیر داشتند که تا کنون حدود سه هزار واحد مسکونی تعمیر شده و هم اکنون قابل سکونت هستند و بقیه نیز در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فاضل عبیات در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون وضعیت سیلاب در خوزستان و زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده براثر سیل نیاز به احداث مجدد دارند که این کار در دست انجام است اما به توجه به اینکه در این فصل در خوزستان از نظر فنی فصل ساخت و ساز نیست روند با کندی انجام می شود.

او در خصوص وضعیت مسجد سلیمان پس از زلزله توضیح داد: مناطقی در مسجدسلیمان هستند که جزو مناطق در معرض خطرند اما تحت عنوان بافت فرسوده شناخته می شوند البته شرکت نفت قبل از انقلاب نیز اعلام کرده بود که این مناطق آلوده به نفت و گاز هستند و آنها را تملک کرده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: در منطقه پشت برج مسجدسلیمان حدود پنج هزار نفر ساکن هستند که بنا بوده ساکنان این منازل به نحوی به خانه های هوانیروز منتقل شوند ولی تا کنون بیش از ۵۰۰ خانوار از آنها منتقل نشده اند و بقیه در همان منطقه پشت برج ساکن هستند که در برابر حوادثی مثل زلزله آسیب پذیرند و اکثر تخریب های زمین لرزه نیز در آن منطقه رخ داده است.

وضعیت مسجدسلیمان اسف بار است

عبیات وضعیت زیرساخت ها در مسجد سلیمان را اسف بار دانست و بیان کرد: متاسفانه این منطقه بسیار محروم است و زلزله نیز موجب شده است که به قشر آسیب پذیر چه در مسجدسلیمان و منطقه گلگیر آسیب وارد شود.

او بیان کرد: در حال حاضر برخی منازل قابل سکونت نیست و مردم مجبورند با وجود گرمای شدید در چادر زندگی کنند، به طور کلی آمار تخریب بالا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان تصریح کرد: البته کارهایی برای استقرار خسارت دیدگان در منازل هوانیروز انجام شده و خیران نیز پیشنهاداتی اعلام کرده اند. تا این لحظه ارزیابی خسارت ها ادامه دارد که پس از ثبت پرونده ها و مشخص شدن حجم تخریب ها، اقدامات اجرایی به منظور تعمیر و احداث در مناطق حادثه دیده آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما