جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد:

تهدیدات شیمیایی دومین عامل تهدید در خوزستان است/ رزمایش شیمیایی منطقه ویژه ماهشهر برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۱:۵۸:۱۲
کد خبر: ۸۷۳۸۷۶
تهدیدات شیمیایی دومین عامل تهدید در خوزستان است/ رزمایش شیمیایی منطقه ویژه ماهشهر برگزار می شود
جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل گفت: به دلیل وجود ۵۸ مرکز شیمیایی خطرساز در خوزستان تهدیدات شیمیایی بعد از تهدیدات زیستی دومین عامل تهدید در خوزستان هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر شاوردیان در نشست شورای پدافند غیر عامل خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با ۵۸ مرکز شیمیایی به یک استان کاملا شیمیایی تبدیل شده است و بر اساس ابلاغیه پدافند کشور، رزمایش شیمیایی امسال با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در استان برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه این رزمایش در نیمه آذر ماه امسال انجام شود، گفت: این رزمایش با هدف استفاده از زیرساخت های استان در حمایت از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برای حفاظت از این منطقه در زمان وقوع بحران برگزار می شود.

جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل افزود: مقرر شده است که با همکاری پدافند غیر عامل و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر کارگروه های مختلف اقتصادی و امنیتی و درمانی برای ارایه راهکارهایی به منظور افزایش امنیت این منطقه در زمان وقوع حادثه تشکیل شود.

شاوردیان بیان کرد: بر اساس ابلاغیه سازمان پدافند غیر عامل مراکز حیاتی و حساس در کشور باید برای افزایش سطح ایمنی خود، سالانه دو بار رزمایش داشته باشند.

جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل در پایان تصریح کرد: به دلیل وجود ۵۸ مرکز شیمیایی خطرساز در خوزستان تهدیدات شیمیایی بعد از تهدیدات زیستی دومین عامل تهدید هستند، این مراکز دارایی های ملی هستند که باید از آنها به خوبی محافظت شود در عین حال باید از مردم نیز در مقابل خطرات این مراکز صیانت شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز