رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

اقدامات بهداشت و درمان اربعین در مرز شلمچه آغاز می شود/ لزوم آموزش موکب داران و انجام تست های سلامت قبل از دایر کردن مواکب

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۳:۵۸:۵۷
کد خبر: ۸۷۴۵۴۶
اقدامات بهداشت و درمان اربعین در مرز شلمچه آغاز می شود/ لزوم آموزش موکب داران و انجام تست های سلامت قبل از دایر کردن مواکب
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشست کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور که در آبادان تشکیل شد، گفت: اقدامات لازم باید از امروز انجام شود و توجه ویژه به بیماری‌های واگیر، آموزش به زایران، موضوعات سلامت آب و غذا و بیماری‌های روده‌ای در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده امروز دوشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور که با حضور دبیر این کمیته در آبادان تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش روی کشور موضوع اربعین است که باید با رفع نواقص گذشته و استفاده از تجارب سالیان قبل به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

او ضمن تاکید بر مدیریت صحیح برای برنامه‌ریزی استقبال از زایران اربعین حسینی، گفت: اقدامات لازم باید از امروز انجام شود که در همین راستا توجه ویژه به بیماری‌های واگیر، آموزش به زایران، موضوعات سلامت آب و غذا و بیماری‌های روده‌ای بسیار حایز اهمیت است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره لزوم آموزش مواکب داران قبل از دایر کردن و انجام آزمایش‌های صحت سلامت افراد موکب‌دار، افزود: در این مسیر باید سم‌پاشی اطراف موکب‌ها و دفع بهداشتی فاضلاب و زباله‌ها به صورت اکید در دستور کار کمیته اربعین قرار گیرد.

سلمان زاده بیان کرد: امسال با توجه به رایگان کردن ویزای اربعین استقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته را شاهد خواهیم بود و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا بدون اپیدمی بیماری، زوار عزیز به زیارت کربلای معلی رفته و بازگردند.

لازم به ذکر است که این نشست با حضور حسن نوری ساری دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین کشور، مسوول بسیج جامعه پزشکی خوزستان و اعضای استانی و محلی برگزار شد.

در این نشست مسوول بسیج جامعه پزشکی خوزستان در خصوص موضوع بیوتروریسم توضیحاتی ارایه کرد  و در این خصوص اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین اعضای کمیته یادشده از شرایط کنونی مرز شلمچه و امکانات این مرز برای استقبال از زایران اربعین حسینی بازدید کردند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز