سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

بهره برداری از ۵۰ کلاس درس مسجدسلیمان تا مهرماه سال جاری/۱۲۰۰ نیروی جدید جذب خوزستان می شود/افزایش ۱۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش بیانگر نگاه ویژه دولت به نظام آموزشی کشور است

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۲۳:۲۲:۳۳
کد خبر: ۸۷۶۱۷۱
بهره برداری از ۵۰ کلاس درس مسجدسلیمان تا مهرماه سال جاری/۱۲۰۰ نیروی جدید جذب خوزستان می شود/افزایش ۱۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش بیانگر نگاه ویژه دولت به نظام آموزشی کشور است
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از بهره برداری از ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان تا قبل از مهرماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجدسلیمان، سید جواد حسینی شامگاه پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با حضور استاندار و سرپرست آموزش و پرورش خوزستان، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان و مسوولین شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته در نشست هیات دولت، معاون پارلمانی مجلس ریاست جمهوری، گزارشی از سفر به خوزستان ارایه کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس مسجدسلیمان شد از این رو در بازدید امروز وضعیت خسارت این مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه استان خوزستان صاحب رتبه برتر کشوری در حوزه خیرین مدرسه ساز را دارد، گفت: استان خوزستان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز فعال است و خیرین این استان صاحب رتبه اول مدرسه سازی در کشور هستند.

حسینی افزود: در این استان با مدیریت استاندار طرح های نوآورانه ایی اجرا شده که جای خوشحالی و امیدواری است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کشور ما دارای منابع فراوانی است البته مشکلات بسیاری نیز دارد که لازم است از این منابع با برنامه ریزی مناسب استفاده کرد. گشایش های اقتصادی با پیروی از برنامه جامع اقتصادی محقق می شود.

او با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به نوسازی مدارس خوزستان، اضافه کرد: اعتبارات ملی اختصاص یافته به نوسازی خوزستان از ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸  افزایش یافته است. همچنین علاوه بر بودجه سنواتی دو هزار میلیارد تومان نیز به استان خوزستان تزریق خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به آموزش و پرورش است، توضیح داد: در سال ۹۲، ۹ درصد و امسال بیش از ۱۳ درصد به اعتبارات آموزش و پرورش اختصاص یافته است که از 15 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 50 هزارمیلیارد تومان درسال جاری افزایش یافته است.

او ادامه داد: از اول مهر طرح رتبه بندی معلمان اجرایی می شود. با برنامه ریزی های صورت گرفته از همه ظرفیت ها برای اجرایی شدن این سند بهره خواهیم برد.

حسینی با بیان اینکه هیچ آموزش و پرورشی در دنیا با اتکا به منابع ملی ارتقا پیدا نمی کند؛ تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات دولتی، باید خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در آموزش و پرورش تقویت شوند و دستگاه های حامی آموزش و‌ پرورش و‌ دستگاه های صنعتی به یاری آموزش و پرورش فراخوانده شوند. این مهم باید با مشارکت نظام مند دستگاه های صنعتی در آموزش و پرورش رقم بخورد.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش در ادامه با تاکید بر نظام مند کردن ساعات درسی دانش آموزان، خاطرنشان کرد:  ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت کلاس در دوره ابتدایی داریم که در دنیا این میزان حدود ۸ هزار ساعت است.

او همچنین با اشاره به راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی در کشور، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری از جمله  راهبردهای مهم مجموعه تعلیم و تربیت کشور در حوزه نیروی انسانی است که در این خصوص یک هزار و ۲۰۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خوزستان افزوده می شود.

حسینی افزود: آزاد سازی ظرفیت های بیکران نظام تعلیم و‌ تربیت برای خلق ثروت از جمله راهبردهای اصلی آموزش و پرورش در حوزه توانمندسازی بدنه آموزش و پرورش است. بی شک ارایه این طرح به مجلس شورای اسلامی که با اندیشه های تولید ثروت برای نهاد تعلیم و تربیت تدوین شده است؛ امیدواریم بدون مخالفت به تصویب برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت شاخص فضاهای آموزشی در استان خوزستان، تصریح کرد: استاندار و‌ مسوول نوسازی مدارس خوزستان تصمیم گرفتند کلاس کانکسی در استان وجود نداشته باشد که این امر شایسته تقدیر است.

حسینی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا اول مهر باید بیش از ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان آماده بهره برداری شوند.

او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نگاه ویژه به شهرستان مسجدسلیمان داشته باشیم، گفت: امروز چندین پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در مسجدسلیمان کلنگ زنی شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: مهمترین سیاست مجموعه وزارت آموزش و پرورش کشور تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با رویکرد عدالت آموزشی است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز