سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

بهره مندی ۱۱۰ هزار نفر از خدمات پزشکی در مراکز شهری و روستایی آبادان

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۱:۰۸:۲۹
کد خبر: ۸۷۷۱۷۹
بهره مندی ۱۱۰ هزار نفر از خدمات پزشکی در مراکز شهری و روستایی آبادان
سرپرست مرکز بهداشت آبادان از ارایه خدمات پزشکی به بیش از 110 هزار نفر در مراکز شهری و روستایی آبادان از فروردین تا پایان تیر ماه سالجاری خبر داد.

جعفر ربیحاوی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکرد سلامت محور و توجه به همه ابعاد سلامتی ضمن ارتقای سلامتی فرد، خانواده و اجتماع مقدمات عدالت در نظام سلامت را فراهم می‌آورد، اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر شهرستان، شامل اروندکنار و چویبده طرح پزشک خانواده پزشک و تیم سلامت مشغول ارایه خدمات به همشهریان هستند.

او گفت: خدمات پزشکی ارایه شده شامل اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم و انجام آزمایشات تشخیص طبی، درخواست مشاوره و پیگیری مراقبت‌های انجام‌شده یا قابل انجام برای جمعیت تحت پوشش است که در این راستا همه مراکز روستایی به داروخانه‌هایی با حداقل 436 قلم داروهای موظفی مجهز شده‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: نمونه‌های تشخیص طبی در مرحله اول ویزیت با فرانشیز 15درصدی برای صاحبان دفترچه‌های بیمه سلامت روستایی انجام و نمونه‌گیری در مراکز روستایی صورت می‌پذیرد که این خدمات در همین فاصله زمانی برای سه هزار و 257 نفر و 24 هزار مورد آزمایش بوده است.

او با اشاره به اینکه 21 پزشک عمومی در 11 مرکز روستایی فعالیت دارند و جمعیت شهری آبادان نیز از خدمات ویزیت سرپایی پزشک در 10 مرکز خدمات جامع سلامت شهری بهره می‌برند، توضیح داد: مراکز روستایی ولیعصر(عج) کوت شنوف و شهری قدس چویبده به صورت شبانه‌روزی و سایر مراکز در ساعات اداری مشغول ارایه خدمت بوده و خدمات ارایه شده به مراجعین در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت و به صورت محرمانه نگه‌داری می‌شود.

ربیحاوی در پایان با یادآوری این نکته که ارایه خدمات مختلف سلامت عموما به صورت رایگان و یا با فرانشیزهای بسیار اندک صورت می‌پذیرد از همشهریان خواست هرگونه مشکل را از طریق سامانه تلفنی 190 به اطلاع سیستم نظارتی برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز