معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد:

بانک ها خوزستان همکاری نمی کنند/از ۱۱۹ طرح رونق تولید در سال ۹۷ فقط ۴۰ طرح تسهیلات دریافت کرده اند/لزوم حمایت ۴۰۰ واحد قطعه‌ساز خوزستان

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۶:۳۵:۱۱
کد خبر: ۸۸۱۲۸۸
بانک ها خوزستان همکاری نمی کنند/از ۱۱۹ طرح رونق تولید در سال ۹۷ فقط ۴۰ طرح تسهیلات دریافت کرده اند/لزوم حمایت ۴۰۰ واحد قطعه‌ساز خوزستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه بسیاری از منابع استان در بانک‌های خصوصی است اما متاسفانه این بانک‌ها همکاری مناسبی با استان ندارند، گفت: در این زمینه انتظار داریم تا بانک‌های خصوصی نیز در ارایه تسهیلات عملکرد مناسبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نورالله حسن زاده در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نسبت سپرده به تسهیلات بانک‌ها در خوزستان تا پایان فروردین ماه 98 به شکلی بوده که استان خوزستان در رتبه 30 کشور قرار گرفته و از این رو این نسبت یک نسبت نامناسب برای استان است.

او با بیان اینکه نسبت سپرده به تسهیلات در خوزستان از سال 85 تا کنون یک روند نزولی داشته است، گفت: بانک‌های خوزستان از نظر میزان جذب سپرده در رتبه 6 کشور قرار دارند اما نسبت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها بسیار نامناسب است و رتبه خوبی در کشور نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در بحث تسهیلات ابلاغی اشتغالزا در استان مجموعا بیش از 29 هزار میلیارد ریال طرح مصوب وجود دارد که از این میزان تا کنون فقط 32.9 درصد تحقق پیدا کرده است و می‌توان گفت که باقی مانده طرح‌ها شرایط نامناسبی دارند و باید برای اجرایی شدن آن‌ها و جذب تسهیلات مورد نیاز هماهنگی از سوی بانک‌ها صورت بگیرد.

حسن زاده در خصوص طرح اشتغال فراگیر استان بیان کرد: در ارتباط با اشتغال فراگیر، استان 390 طرح داشته و از این تعداد به 171 طرح تسهیلات پرداخت شده است و در این زمینه شاهد عملکرد مناسبی نبوده‌ایم و امیدواریم روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال فراگیر در خوزستان بهبود پیدا کند.

او با اشاره به مشکلات اجرای طرح اشتغال فراگیر استان ادامه داد: مشخص نبودن زمان تخصیص یارانه به واحدهای بهره‌مند از تسهیلات، عدم همکاری و استقبال بانک‌ها و عدم استقبال از این طرح به دلیل بالا بودن سود تسهیلات از جمله مشکلات اجرای طرح اشتغال فراگیر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اضافه کرد: وضعیت طرح رونق تولید در سال 97 به شکلی بود که 119 طرح تایید شد اما با توجه به مشکلاتی که وجود دارد فقط به 40 طرح تسهیلات پرداخت شد.

حسن زاده تصریح کرد: در بحث طرح تسهیلات از محل فنی اعتباری 354 طرح به بانک معرفی شد که از این تعداد به 223 طرح تسهیلات پرداخت شد و 57 طرح نیز در حال دریافت تسهیلات هستند.

او با بیان اینکه بسیاری از منابع استان در بانک‌های خصوصی است اما متاسفانه این بانک‌ها همکاری مناسبی با استان ندارند، گفت: در این زمینه انتظار داریم تا بانک‌های خصوصی نیز در ارایه تسهیلات عملکرد مناسبی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پیان تصریح  کرد: حدود 350 تا 400 واحد قطعه‌ساز در استان وجود دارد که این واحدها با توجه به شرایط تحریمی نیاز به حمایت دارند و باید مشکلات مالی آن‌ها که در اثر مشکلات بخش دولتی است را حل کرد. شرکت ملی حفاری و شرکت نفت که دچار مشکل شدند، این شرکت‌ها نیز دچار مشکلاتی شدند و در این زمینه نیاز است تا مشکلات حل شوند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما