دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شادگان خبر داد:

دستگیری و رسیدگی به پرونده ۱۲ صیاد متخلف

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۳:۵۲:۳۰
کد خبر: ۸۸۶۴۳۲
دستگیری و رسیدگی به پرونده ۱۲ صیاد متخلف
دادستان شادگان گفت: با ورود قاطع مدعی العموم، ۱۲ صیاد متخلف دستگیر و ادوات غیر مجاز آن‌ها کشف و ضبط شد.

رضا کیانی راد امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در شادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: صیادان متخلف با استفاده از الکترو شوکر به صید غیر مجاز ده‌ها هزار بچه ماهی در تالاب شادگان اقدام می‌کنند و احیای حقوق عامه و پیگیری اجرای سریع قانون و دستورالعمل آن از اولویت‌های دادستانی است.

او گفت: افراد سودجو به صورت فراگیر، به جای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز و برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند و این روش غیر قانونی منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی خواهد شد.

کیانی راد با اشاره به صید با الکترو شوکر افزود: این روش صید سلامت و بهداشت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آبزی می‌شود.

دادستان شادگان بیان کرد: سودجویان به خاطر منفعتشان به مرگ روزانه ده هزار ماهی با این روش اقدام می‌کنند که با ورود قاطع مدعی العموم، ۱۲ صیاد متخلف دستگیر و ادوات غیر مجاز آن‌ها کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: تالاب بین المللی شادگان سیراب شده و زندگی دوباره‌ای برای بوم زیست تالاب ایجاد شد، اما متاسفانه برخی از افراد سودجو خروجی تالاب‌ها را باز کردند تا با خشک شدن تالاب بتوانند برای منافع بیشترشان پرنده‌های کمیاب دنیا را صید کنند.

کیانی راد در پایان تصریح کرد: با ورود به موقع دستگاه قضایی دستورات لازم برای رفع این معضل داده شد تا با ایجاد بتون ریزی جلوی خارج شدن آب از تالاب گرفته شود و کارگروهی در این رابطه تشکیل شده است و با هرگونه قصور احتمالی برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما