معاون وزیر صمت در گفت و گو با برنا بیان کرد:

ظرفیت بالای خوزستان در سرمایه گذاری و رونق تولید/پیگیری و رفع موانع تولید از اهداف سفرهای استانی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۵:۰۴
کد خبر: ۸۸۶۵۵۹
ظرفیت بالای خوزستان در سرمایه گذاری و رونق تولید/پیگیری و رفع موانع تولید از اهداف سفرهای استانی است
معاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت های بلقوه خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد و امیدوارم مدیران اجرایی استان و استاندار خوزستان زمینه ساز جذب بیشتر سرمایه گذاران و سرمایه گذاری شوند.

محسن صالحی نیا که برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی در محدوده شهرک های صنعتی به خوزستان سفر کرده است، امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اندیمشک اظهار کرد: در این سفر سه طرح تصفیه خانه در شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول و شوش با ظرفیت اولیه 200 متر مکعب به بهره برداری رسید.

او با توجه به سیاست گذاری های محیط زیستی و استفاده از پساب ها در وزارت صمت، گفت: آب های تصفیه شده در مرحله اول برای استفاده در فضای سبز و در وهله بعد برای باز چرخانی در سیستم بکار گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صمت افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال، توسط شرکت شهرک های صنعتی انجام و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به بازدید از طرح گلوکز خوزستان در اندیمشک بیان کرد: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ماشین آلات این پروژه وارد شده و منابع ارزی این طرح نیز از طریق صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن تامین شده است، البته این پروژه برای رسیدن به بهره برداری نیازمند منابع تکمیلی است که در مذاکره با مدیران بانک صنعت و معدن قول همکاری و تامین این منابع داده شده است.

او در خصوص بازدید امروزش از یک واحد دانش بنیان در دزفول، توضیح داد: این واحد در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و جراحی در حال فعالیت است که یک واحد سر آمد در منطقه به شمار می آید اما برای تکمیل دستگاه های تخصصی نیازمند حدودا ۲۵۰ هزار یورو است، البته هماهنگی های لازم برای تامین این مبلغ در حال انجام است.

صالحی نیا اضافه کرد: دو واحد بومی تولید زغال از ضایعات کشاورزی در شوش نیز به بهره برداری رسید که این واحد ها در مرحله کسب مجوزهای استاندار بوده و توانسته اند با سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی، ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنند.

او با اشاره به اهداف سفر یک روزه اش به خوزستان، تصریح کرد: هدف عمده این سفر بررسی و رسیدگی به مشکلات سر راه تولید این استان است و در همین راستا تامین نقدینگی و مسایل اداری در شهرک های صنعتی خوزستان در ستاد رفع موانع تولید مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار می گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، افزود: خوزستان دارای سرمایه گذاران خوبی است که می توانند با توجه به فراهم شدن زیر ساخت ها در شهر ک های صنعتی به سرمایه گذاری در بخش تولید روی بیاورند، در همین راستا در تلاشیم تا مناسب ترین حمایت ها را از سرمایه گذاران داشته باشیم.

صالحی نیا در پایان با اشاره به  فراهم کرد زیرساخت های لازم به منظور تسهیل در امر تولید بیان کرد: امیدواریم مدیران اجرایی استان و استاندار محترم زمینه های بیشتری برای ترغیب و جذب سرمایه گذاران را انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما