با هدف ترغیب بهره گیری از حمل و نقل ریلی؛

هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی در بندر امام حذف شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۶:۴۰:۲۴
کد خبر: ۸۸۷۰۳۸
هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی در بندر امام حذف شد
مدیرعامل شرکت راه آهن کشور گفت: به منظور ایجاد انگیزه در بین تجار و فعالان اقتصادی هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی برای صاحبان کالا در بندر امام خمینی(ره) حذف شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سعید رسولی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه خدمات شبکه ریلی حمل کالا در بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی داخل بندر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و قرار است با همکاری که بین سازمان بنادر و راه آهن صورت می گیرد، مساعدت‌ها برای ادامه کار انجام شود.

او با بیان اینکه خوزستان یکی از استان های خاص و استثنایی در حوزه ریلی است، گفت: این ویژگی استان به دلیل وجود دو اداره کل راه آهن است و علاوه بر این توسعه خطوط ریلی در این استان به صورت دو خطه با عملکرد خوبی همراه است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تقریبا برای انجام جا به جایی بار در محدوده خوزستان هیچ کمبود ظرفیتی نداریم، افزود: در تلاش هستیم با اقدامات و برنامه‌ریزی ها، میزان حمل ریلی از بندر به داخل کشور و بالعکس افزایش پیدا کند.

رسولی بیان کرد: در حوزه جا به‌ جایی مسافر در مسیر جنوب نیاز است که تاکید کنم طی ماه های اخیر یک قطار چهار ستاره و  یک قطار پنج ستاره شروع به فعالیت کرده اند و این کمترین خدمتی است که راه آهن توانسته به مردم این منطقه ارایه دهد.

او ادامه داد: در خصوص کمبود سالن مسافری در ایستگاه بندر امام در این بازدید همه معاونین راه آهن حضور دارند، لذا اگر این مسیله قابل حل باشد در همین سفر مورد بررسی قرار می گیرد و امروز درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در این بازدید همچنین به موانعی اشاره شد که گاه موجب مشکلاتی در زمینه حمل و نقل کالا شده و رفع آنها نیاز به بررسی های میدانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امروز در این بازدید شاهد شکوفایی و اقدامات ارزشمندی در سازمان بنادر و گمرک  بودیم، افزود: در این بین صاحبان کالا و  بخش غیردولتی در ارتباط با تخلیه بار بندر که بخشی از آن  توسط شبکه ریلی صورت می‌گیرد، پیشنهادهایی داشتند که از جمله آن حذف حق دسترسی به شبکه ریلی در محدوده این بندر بود.

رسولی یادآور شد: این موضوع می تواند باعث ایجاد انگیزه برای صاحبان کالا باشد تا  بار خود را از طریق شبکه ریلی جابه‌جا کنند که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و  از امروز اعمال می شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز