در ادامه مرداد آتشین و سوزان خوزستان؛

آتش جنگل های بخش الوار دوباره زبانه کشید

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۹:۲۰:۱۲
کد خبر: ۸۸۷۷۱۸
آتش جنگل های بخش الوار دوباره زبانه کشید
آتش سوزی در جنگل های شمال مازو در بخش الوار پس از ساعاتی مهار دوباره زبانه کشیده است و درختان بلوط و کلخنگ منطقه در حال سوختن هستند.

سعید عیدی گماری امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: شراره‌های آتش از هفته گذشته در جنگل های شمال شرق دهستان مازو در منطقه"تخت یره" آغاز و با تلاش منابع طبیعی و دیگر نیروهای امدادی برای ساعاتی مهار و مجدد دچار آتش‌سوزی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک با اشاره به وسعت آتش‌سوزی گفت: با توجه به سخت گذر بودن این مناطق عملیات اطفا با مشکل مواجه شده و آتش به مناطقی از جمله منطقه تووه، کرگاب، کوه تلوز و به مناطقی در کوه‌های استان لرستان نیز سرایت کرده است.

در همین راستا مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: چهار اکیپ منابع طبیعی به همراه فرمانده یگان منابع طبیعی و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند.

علیرضا جمشیدیان گفت: اقدامات لجستیک اداره محیط زیست اندیمشک به کمک این نیروها شتافته وتلاش ها برای مهار آتش سوزی همچنان ادامه دارد و تا کنون تلاش‌ها مانع از گسترش آتش‌سوزی نشده است.

در همین راستا دو روز پیش فرماندار اندیمشک طی پیام متنی به خبرنگار برنا از مهار آتش سوزی در روز 28 مرداد ماه جاری خبر داده بود.

پیمان جهانگیری بیان کرده بود: به دلیل سخت گذر بودن مناطق در گیر آتش، ضرورت دارد تا برای تسریع و جلوگیری از گسترش حریق، بالگرد اطفا به منطقه اعزام شود.

بنا به گفته شهروندان ساکن در منطقه و شاهدان عینی ده ها هکتار از درختان بلوط، کلخنگ و گونه هایی کمیاب از گیاهان در حال از بین رفتن هستند.

در سال‌های اخیر به دلیل گرمای شدید و برخی دلایل دیگر، افزون بر یک‌ هزار هکتار از اراضی اندیمشک طعمه حریق شده است.

گفتنی است، بر اساس شنیده ستاد بحران شهرستان اندیمشک در این خصوص تشکیل نشده است و ضرورت دارد مسوولین با جدیت بیشتر به این موضوع بپردازند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز