در نشست تجلیل از محیط‌بانی محیط زیست اندیمشک تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت سدهای اندیمشک برای توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه/طرح مطالعاتی نهالستان سد کرخه در دستور کار است

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۲۴:۴۴
کد خبر: ۸۸۹۲۱۷
استفاده از ظرفیت سدهای اندیمشک برای توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه/طرح مطالعاتی نهالستان سد کرخه در دستور کار است
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: سدهای اندیمشک با ایجاد دریاچه، منظره‌های زیبایی را بوجود آورده اند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره برد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، محمد یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک در آیین تجلیل از محیط‌بانان محیط زیست اندیمشک، با تاکید بر توجه به پتانسیل سدهای اندیمشک در زمینه های مختلف، اظهار کرد: ضروری است از پتانسیل و چشم‌انداز سدهای اندیمشک در زمینه رونق صنعت گردشگری با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی استفاده کرد.

او ظرفیت سد کرخه را فراتر از تولید برق و بحث مخزن سد دانست و گفت: سدهای اندیمشک با ایجاد دریاچه، منظره‌های زیبایی را بوجود آورده اند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره برد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به کاشت درخت در محدوده سد، افزود: با هدف حفظ محیط زیست در محدوده سد کرخه اندیمشک ۶۰ هزار اصله نهال کاشته شد و در سلسله اقدامات محیط زیستی در منطقه کرخه طرح مطالعاتی یک نهالستان نیز مد نظر قرار گرفته است.

در همین راستا سعید عیدی گماری رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک، با بیان اینکه سد کرخه بخشی جدایی ناپذیر از وجود شهروندان اندیمشک شده، اظهار کرد: محیط‌بانی و مجموعه محیط زیست با همکاری مطلوب با مجموعه سد و نیروگاه کرخه در حفاظت از محیط زیست تلاش های خوبی انجام داده و در این زمینه این روند به درستی باید ادامه پیدا کند.

او گفت: مجموعه های محیط زیست و سد کرخه در کنار یکدیگر به همکاری پرداخته و در کنار هم برای حفظ محیط زیست دریاچه و منطقه کرخه در تلاش هستند.

رییس اداره محیط زیست اندیمشک همکاری مجموعه سد کرخه و محیط زیست اندیمشک در حفظ محیط زیست منطقه را موثر دانست و افزود: سد در حوزه گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است که باید با همکاری محیط زیست و مجموعه کرخه از این ثروت مهم پاسداری شود.

عیدی‌گماری در پایان توسعه همکاری با مجموعه سد و نیروگاه کرخه در حفظ محیط زیست محدوده کرخه در شهرستان اندیمشک را پر اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت منطقه از آمادگی کامل برای اعلام منطقه شکار ممنوع در این محدوده برخوردار هستیم.

در پایان این نشست مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه از واحد محیط بانی محیط زیست اندیمشک و حوزه مدیریت آن تجلیل کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز