با حضور معاون محترم رییس جمهور در مسجدسلیمان؛

عملیات احداث و بهسازی ۱۱۴۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان آغاز شد+ببینید

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۲:۴۰:۴۰
کد خبر: ۸۹۱۳۹۱
عملیات احداث و بهسازی ۱۱۴۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان آغاز شد+ببینید
ظهر امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس برنامه و بودجه کلنگ احداث و بهسازی ۱۱۴۰۰ واحد مسکونی به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجدسلیمان، محمدباقر نوبخت امروز در آیین کلنگ زنی آغاز به کار آماده سازی زمین برای احداث ۱۴۰۰ واحد واحدهای مسکونی زلزله زدگان اخیر مسجدسلیمان، اظهار کرد: پس از زلزله اخیر در این شهرستان بلافاصله به ارزیابی میزان خسارات و تامین و پرداخت منابع مالی اقدام شد. در این راستا مصوبه ۹۶ میلیارد تومانی را در جلسه هیات وزیران به تصویب رساندیم که ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شد.

 رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مجموعه خسارات وارد شده را که دسته بندی کردیم متوجه شدیم ۱۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی و هشت هزار واحد دیگر نیاز به تعمیر دارند و مجموعه خساراتی که نیاز به تامین بودجه بود اعم از تسهیلات و اعتبارات تماما تامین و ابلاغ شد.

معاون رییس جمهور افزود: امروز به مناسبت هفته دولت امکان کلنگ زنی احداث این واحد ها در اینجا فراهم‌ شد و اقدامات اولیه زمین در نظر گرفته شده در حال انجام است.

نوبخت بیان کرد: علاوه بر تعهدی که برعهده شرکت نفت به منظور احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی است، با توجه به وضعیت خاصی که مسجدسلیمان دارد نیاز بود که برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده آن یک سری کار صورت بگیرد و در این خصوص طبق بررسی هایی که سازمان برنامه بودجه به نیابت از دولت و با همکاری بنیاد مسکن انجام داد، به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی را نوسازی کنیم که قطعا امکان احداث بخشی از آن ها در همان محل ها فراهم نبود به این خاطر کلنگ احداث آن واحد ها در این زمین زده شد.

او ادامه داد: از این تعداد واحدهای احداثی تنها ۱۴۰۰ واحد آن مرتبط با زلزله است و ۱۰ هزار واحد دیگر به زلزله مرتبط نیست اما با توجه به وضعیت خاص مسجدسلیمان نیاز است برای پیشگیری از هر گونه حادثه دیگر، برای احیای دوباره اقدامات اساسی را انجام داد.

نوبخت افزود: سازمان برنامه بودجه برای این طرح متعهد شد و بنیاد مسکن اجرای این کار را به عهده گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان تصریح کرد: براساس آنچه که از طریق این تسهیلات عمل می کنیم و طبق برآورد صورت گرفته برای احداث هر یک از این واحدها حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار محاسبه شده که دولت باید به صورت بلاعوض پرداخت کند.

لازم به ذکر است این آیین با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن کشور، حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری و علی عسکر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی  از مسوولین استانی و شهری  برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما