فرماندار شهرستان کارون تشریح کرد:

مدارس کانکسی جمع آوری شد/برخورداری ۱۰۰ درصدی همه مناطق روستایی و شهری کارون از آب آشامیدنی

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۲:۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۹۲۲۷۳
مدارس کانکسی جمع آوری شد/برخورداری ۱۰۰ درصدی همه مناطق روستایی و شهری کارون از آب آشامیدنی
فرماندار شهرستان کارون گفت: یکی از اقدامات اساسی ما در حوزه آموزش و پرورش، جمع آوری مدارس کانکسی در شهرستان کارون است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، معصومه خنفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات عدیده ای در شهرستان صورت گرفته است.

او گفت: یکی از این اقدامات جمع آوری مدارس کانکسی در شهرستان کارون است که قبلا حاشیه بود و فکر می کردند آخرین شهرستان جمع آوری کننده مدارس کانکسی باشد ولی خیلی زود این مدارس را جمع آوری کردیم.

فرماندار شهرستان کارون افزود: در پروژه مهر نیز سال های 96 و 97 رتبه اول استان را کسب کردیم.

خنفری بیان کرد: پیش از این در قلب شهر کوت عبدالله مناطقی داشتیم آب شرب آنها از چاه تامین می شد، که شبکه آبرسانی شهری در ان مناطق اجرایی شد و در واقع همه مناطق شهری و روستایی را تحت پوشش شبکه آبرسانی به صورت 100 درصدی قرار دادیم.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان کارون فاقد فضای ورزشی بود، اضافه کرد: در کوت امیر در حال احداث زمین های چمن ورزشی هستیم.

خنفری افزود: نهضت آسفالت در روستاها را شروع کردیم و بسیاری از روستاها شاید حتی از شهر هم آبادتر باشند و معابر و آسفالت برای آنها اجرا شده است.

او بیان کرد: در هفته دولت 46 پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در دست انجام داریم که 32 طرح افتتاح و بقیه کلنگ زنی هستند.

فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در این شهرستان انجام دادیم، کلنگ زنی دانشگاه فنی ـ مهندسی غیرانتفاعی با مشارکت بخش خصوصی است.

خنفری گفت: بازارچه شیلات را نیز برای فروش این محصولات به کار می گیریم و یک بازارچه سنتی و قدیمی در قلب شهر کوت عبدالله داریم که تصمیم گرفته شده به بیرون شهر انتقال یابد و محل آن نزدیک مجتمع پرورش ماهی آزادگان است.

او اضافه کرد: به زودی کلنگ زنی این پروژه انجام و اعتبار آن هم توسط بخش خصوصی تامین می شود.

فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: پروژه بعدی ایستگاه برق گازی 20 مگاواتی است که در خوزستان بی نظیر است و در فاز اول 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری آن است.

خنفری ادامه داد: با تکیه بر اعتبارات دولتی نمی توانیم پاسخگوی نیازمندی های مردم محروم شهرستان کارون باشیم بنابراین باید بخش خصوصی وارد عمل شود و واقعا راغب به سرمایه گذاری در کارون هستند.

او تصریح کرد: زمین های وسیعی داریم که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده است.

فرماندار شهرستان کارون گفت: دارالقرآن کارون هم طی چند روز آینده و کتابخانه مرکزی نیز به عنوان بزرگترین کتابخانه استان بعد از کتابخانه اهواز افتتاح می شوند.

خنفری افزود: ظرفیت کشاورزی منطقه باعث جذب گردشگران بسیاری شده و در اوج بی آبی هم بزرگترین جشنواره های کشاورزی و در ماه های خشکسال جشنواره انگور را برگزار کردیم.

او اضافه کرد: بیشترین کیفیت و از نظر کمی هم بهترین تولیدات را در حوزه محصولات کشاورزی در کارون داریم.

فرماندار شهرستان کارون گفت: توریست های بسیار معرف شهرستان شدند و جشنواره برداشت چای قرمز را نیز برگزار کردیم که محصول منحصر به فرد در همه کشور است و فقط در روستای علوه کارون کشت می شود.

خنفری ادامه داد: برخی گاومیش های کوت عبدالله روزی 25 لیتر تولید شیر دارند و بیش از 14 هزار راس گاومیش داریم که از ایتالیا و سایر استان های کشور مشتری داریم.

او گفت: از ابتدا تا انتهای بحران سیلاب، شهرستان کارون درگیر بود تا جایی که این شهرستان در مقاطعی بخشی از رودخانه شد ولی کمترین آسیب ها را دیدیم زیرا با همت مردم و شوراها و افراد معین استان های دیگر توانستیم دورتادور روستاها را سیل بلند محکمی از شن و ماسه ایجاد کنیم و چون امکان ورود ماشین آلات نبود از شن و ماسه برای ترمیم استفاده کردیم.

فرماندار شهرستان کارون در پایان افزود: مردم با ایستادگی و مقاومت خود باعث شدند تا کمترین آسیب به شهرستان وارد شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز